printlogo


تجلیل از مدیرعامل پگاه کرمان با حضور معاون اول رییس جمهور؛
شیر پگاه کرمان؛واحد نمونه استاندارد در سطح ملی
شیر پگاه کرمان؛واحد نمونه استاندارد در سطح ملی
کد خبر: 979
شرکت شیر پگاه کرمان در مراسم روز جهانی استاندارد به‌عنوان واحد نمونه استاندارد کشوری انتخاب شد و دکتر مجتبی ابراهیمی مدیرعامل شرکت از سوی دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور و پیروزبخت رییس سازمان ملی استاندارد،با اهدای لوح و تندیس،مورد تقدیر قرار گرفت.
در این مراسم که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، شرکت‌ پگاه کرمان به‌عنوان واحد نمونه استاندارد کشوری معرفی شد.مدیرعامل پگاه کرمان با اشاره به انتخاب این شرکت به واحد نمونه استاندارد کشوری گفت: پگاه کرمان بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع محصولات لبنی در جنوب‌شرق ایران است که تمامی واحدهای تولیدی در این مجموعه صادرات‌محور هستند. مجتبی ابراهیمی با اشاره به تلاش پگاه کرمان برای تولید محصولات باکیفیت و سالم افزود: در شرایط کنونی و با توجه به میزان پیشرفت و تکنولوژی نیاز به اخذ استانداردها و رعایت این موارد به‌ویژه برای ورود به بازارها اجتناب‌ناپذیر است. وی با بیان اینکه برای اولین‌بار پگاه کرمان به‌عنوان واحد نمونه کشوری استاندارد انتخاب شده، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۸۳ بار نمونه‌برداری از محصولات پگاه کرمان انجام شد اما هیچ عدم انطباقی مشاهده نشد و با این کارنامه توانستیم به‌عنوان واحد استاندارد کشوری انتخاب شویم. مدیرعامل پگاه کرمان درخصوص میزان صادرات شرکت خاطرنشان کرد: روزانه ۱۷ تن از محصولات پگاه کرمان صادر می‌شود که عمده مقاصد صادراتی ما قطر، کویت و افغانستان هستند، ضمن اینکه برای ورود به بازار عمان نیز در حال رایزنی هستیم. وی با اشاره به تولید محصولات سین‌بیوتیک در پگاه کرمان تصریح کرد: در کنار این محصولات فراسودمند در پگاه کرمان این شرکت توانست شاهد ثبت اختراع در تولید شیرپسته و خامه پسته باشد که مورد استقبال بازار واقع شده است.

هشدار معاون اول
درمراسم روز جهانی استاندارد که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و جمعی از سیاست‌گذاران و فعالان اقتصادی کشور برگزار شد،اسحاق جهانگیری حذف وظایف سازمان استاندارد به بهانه تحریم‌ها را وسوسه‌ای خطرناک خواند. به‌گفته جهانگیری، حذف وظایف سازمان‌هایی نظیر سازمان ملی استاندارد، سازمان حفاظت محیط‌زیست و سازمان بهره‌وری که عملکرد آنها با اعتماد و اطمینان مردم نسبت به تولیدات و خدمات در داخل و خارج از کشور ارتباط دارد، وسوسه‌ای خطرناک است و فعالیت اینگونه سازمان‌ها به هیچ‌عنوان نباید از صحنه کنار گذاشته شود. جهانگیری در ادامه سخنانش انگشت انتقادات را به سمت گروهی نشانه رفت که تصور می‌کنند در دوران تحریم که با محدودیت مواجه هستیم، نباید به اینگونه سازمان‌ها توجه کرد. به اعتقاد معاون اول رئیس‌جمهور، فعالان اقتصادی نباید اجازه دهند که زمزمه‌هایی مبنی بر کنار گذاشتن چنین سازمان‌هایی از صحنه اقتصاد در کشور به راه بیفتد. او دلیل مداخله فعالان اقتصادی در بحث‌هایی این‌چنینی را اینگونه توضیح داد: تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی مسیری طولانی را طی کرده‌اند و طی سال‌ها کار و تلاش به ‌جایگاه امروزی خود دست یافته‌اند؛ به‌گونه‌ای که تولیدات بسیاری از واحدهای اقتصادی و صنعتی کشور امروز از اعتبار جهانی برخوردار هستند و به برند بین‌المللی تبدیل شده‌اند که نباید اجازه دهند عدم توجه به استانداردهای لازم منجر به پایمال شدن این دستاوردها شود. 

رئیس سازمان ملی استاندارد هم در این مراسم از ابلاغ مصوبه اخیر دولت برای تدوین استانداردهای ملی رمز ارزها و اینترنت اشیا خبر داد. به گفته او، طی یک سال اخیر مصوباتی که از سوی هیات‌وزیران به سازمان ملی استاندارد ابلاغ شده است، ماموریت‌های جدیدی را برای این سازمان تعریف کرده که از جمله آن تدوین استانداردهای ملی رمزارز، حوزه اینترنت اشیا و دستگاه‌های مسیریاب است. به گفته نیره پیروزبخت با توجه به‌مصوبه معاون اول رئیس‌جمهور که به سازمان ملی استاندارد ابلاغ شده است، تدوین استانداردهای مرتبط با حوزه رمزارز در دستور کار قرار گرفته است.

پیروزبخت در مراسم روز جهانی استاندارد که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: دو هفته پیش در اجلاس سازمان جهانی استاندارد سوالی را از کشورهای عضو ایزو مطرح کردم که کدام کشورها دارای راهبرد در رابطه با هوشمندسازی و اینترنت اشیا هستند؟ در آن اجلاس اعلام کردیم که ایران بر اساس مصوبه دولت به این مساله ورود پیدا کرده و استانداردهای مربوط به آن در حال تدوین است. پیروزبخت مصوبات مربوط به مدیریت پسماند، استانداردهای مرتبط با حوادث و بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی و همچنین راه‌اندازی آزمایشگاه رفتار مواد در بحران‌ها را از جمله موارد تصویب شده در دولت عنوان کرد و افزود: مجلس نیز مصوباتی برای سازمان ملی استاندارد داشته که از جمله می‌توان به قانون تقویت نظام استاندارد، عضویت ایران در موسسه استاندارد کشورهای عضو اکو، عضویت سازمان ملی استاندارد در موسسه اسمیک، همچنین عضویت ایران در موسسه اندازه‌شناسی کشورهای آسیا و اقیانوسیه اشاره کرد.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/979