• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
بلومبرگ گزارش داد؛

سال ثروت برای آمریکایی‌ها

افزایش ارزش بازارهای سهام آمریکا در سال 2023 به افزایش قابل توجه ثروت خانوارهای آمریکایی منجر شده است؛ این موضوعی است که بلومبرگ در گزارشی اعلام کرده است...

در سال گذشته میلادی ثروت خانوارهای آمریکایی با افزایش چشمگیری همراه بود و سرمایه‌گذاران از مزایای رشد بازار سهام و قیمت‌های بالاتر خانه بهره‌مند شدند.
براساس گزارش بلومبرگ، گزارش فدرال رزرو نشان می‌دهد ثروت خانوارهای آمریکایی از سال 2022 میلادی 11/6 تریلیون دلار، معادل 8 درصد، افزایش یافته و به 156/2 تریلیون دلار رسیده است. همچنین ارزش سهام‌هایی که به شکل مستقیم و غیرمستقیم در اختیار مردم آمریکا قرار دارد نسبت به یک سال قبل حدود 7/8 تریلیون دلار رشد داشته، در حالیکه ارزش املاک مردم این کشور نیز حدود 2 تریلیون دلار رشد کرده است.
در سه‌ماهه پایانی سال گذشته میلادی شاخص اس‌اندپی 500 با رشد همراه شد و سال را با بیش از 24 درصد ارزش بیشتر به پایان رساند.

در حالیکه هزینه‌های استقراض بالاتر به بازار املاک مسکونی آسیب وارد کرد، این اتفاق باعث شد قیمت‌ خانه در سطح بالایی باقی بماند.
میزان ثروت خانوارها در سه‌ماهه چهارم سال 2023 با رشد 4/8 تریلیون دلاری (رشد 3/2 درصدی) نسبت به سه‌ماهه سوم همراه شد، آن هم در بحبوحه رشد بازار سهام به دلیل انتظارات از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال 2024.
بر اساس گزارش اکوایران، گزارش فدرال رزرو همچنین نشان می‌دهد کسب‌وکارها در پایان سال گذشته میلادی میزان وام گرفتن خود را کاهش دادند زیرا سیاست‌گذاران در مبارزه با تورم، سیاست پولی سختگیرانه خود را حفظ کردند. وام‌های مربوط به کسب‌وکار و تجارت نیز به شکل سالانه 173 میلیارد دلار افزایش یافت که کندترین سرعت آن از سه‌ماهه سوم سال 2020 است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10778
اخبار مرتبط
نظرات شما