• سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ -
  • 16 July 2024

  • سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ -
  • 16 July 2024
خوش بینی سیاسی بازدهی بورس را در قله نشاند

بازدهی بازارها در هفته سوم تیر ۱۴۰۳

قیمت طلا و سکه در هفته سوم تیر ۱۴۰۳ بر خلاف افزایش بازدهی بورس در روندی کاهشی و با بازدهی منفی بسته شد. این روند بر خلاف هفته گذشته اتفاق افتاد. خوش‌بینی سیاسی و رکود ماه محرم بازدهی بازارهای مالی را کاهش قابل توجهی داد...

بازارهای مالی در هفته سوم تیر با بازدهی منفی با پرچمداری سکه بسته شدند. به غیر از بورس شاخص‌های مورد بررسی با افت ارزش هفته اخیر را به پایان رساندند.
تحلیلگران اقتصادی موضوع آرامش سیاسی هفته اخیر و شروع محرم را در صدر توجه معامله‌گران بازارهای مالی می‌دانند.
دلار ۳ هزار تومان ارزان شد
قیمت دلار  از ۱۴ تیرماه تا امروز ۲۱ تیر با نوسانات کاهشی سه کانال کاهش قیمت را تجربه کرد و به کریدور پنجم برگشت. این اسکناس بر خلاف هفته گذشته با کاهش بازدهی به کار خود پایان داد. دلار در هفته سوم تیر بازدهی منفی ۵.۰۵ درصدی و کاهش قیمت سه هزار و ۱۰۰ تومانی داشت. در آخرین معامله روز پنجشنبه اسکناس آمریکایی در کف کانال هشتم از کریدور پنجم معامله شد.
اونس جهانی طلا ۲۳ دلار گران شد
روز پنجشنبه ۲۱ تیر هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت سه میلیون و ۳۶۰ هزار تومان رسید و کاهش قیمت ۱۳۴ هزار تومانی داشت. این هفته طلا  افت بازدهی ۳.۸۴ درصدی داشت.
در هفته اخیر هر مثقال طلای ۱۸ عیار روی رقم ۱۴ میلیون و ۵۵۴ هزار تومانی ایستاد و کاهش بازدهی ۳.۹۲ درصدی و افت قیمت ۵۹۴ هزار تومانی داشت.
گفتنی است در هفته سوم تیر طلای جهانی همانند هفته گذشته رشد ۲۳ دلاری و افزایش بازدهی ۰.۹۷ درصدی داشت. اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۸۲ دلاری در حال معامله است. همچنین اونس جهانی نقره با رشد دو دلاری روی رقم ۳۱ دلار و ۶۴ سنتی ایستاده است.
سکه پرچمدار کاهش بازدهی شد
در هفته اخیر سکه امامی کاهش بازدهی ۵.۹۴ درصدی و کاهش قیمت دو میلیون و ۵۲۳ هزار تومانی داشت. این قطعه در آخرین معامله روز پنجشنبه ۲۱ تیر با قیمت ۳۹ میلیون و ۹۸۴ هزار تومانی به کار خود پایان داد. در هفته سوم تیر سکه امامی بیشترین کاهش بازدهی را در بازارهای مالی داشت.
روز پنجشنبه قیمت سکه بهار آزادی در سطح ۳۶ میلیون  و ۸۰۵ هزار تومانی قرار گرفت. در آخرین معامله این هفته نیم‌سکه با قیمت ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ربع سکه با رقم ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی معامله شدند. سکه گرمی نیز در سطح ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی قرار گرفت.
تراز پول حقیقی مثبت شد
بررسی بازدهی نمادهای بازار سهام در هفته سوم تیر 1403 نشان می‌دهد سهام پارسیان توانسته است در این هفته با رشد ۳۰ درصدی، بیشترین بازدهی را به ثبت برساند و با ارزش ۳۹۰ تومان معامله شود.
خفنر دیگر سهمی بود که در این هفته بازدهی مثبتی از خود بر جای گذاشت؛ به نحوی که این سهم در این هفته ۲۸ درصد افزایش قیمت داشته است. به این ترتیب در پایان معاملات این هفته خفنر به قیمت ۷۵۸ تومان رسیده است. کرومیت، فالوم و دامین نیز دیگر سهم‌هایی بودند که در هفته سوم تیرماه بازدهی بالایی را از خود بر جای گذاشتند.
کمترین بازدهی نمادها در هفته سوم تیر 1403
به گزارش تجارت‌نیوز، در طرف مقابل اما در جریان بررسی بازدهی نمادهای بازار سهام، روشن شد که ارقام ریزش سهم‌های کم‌بازده، کمتر بوده است؛ به طوری‌که آینده و سکارون با افت 14 درصدی بیشترین کاهش قیمت را میان رقبای خود در بازار سهام ثبت کردند. وهنر و زماهان نیز دیگر سهام کم‌بازده هفته سوم تیر بودند و با کاهش به ترتیب ۱۳ و ۱۲ درصدی به ۵۴۷ و ۲۶۸۰ تومان رسیدند. همچنین لخانه نیز در این هفته ۱۱ درصد افت قیمت داشت و قیمت ۱۳۸۱ تومان را روی تابلو ثبت کرد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11635
اخبار مرتبط
نظرات شما