• یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ -
  • 01 September 2024

  • یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ -
  • 01 September 2024
رییس اتاق کرمان تاکید کرد؛

اصلاح حکمرانی اقتصادی در دولت جدید

رئیس اتاق کرمان در نشست شورای روسای اتاق‌های سراسر کشور،گفت: شیوه حکمرانی اقتصادی کشور ایراداتی دارد که بر اساس شاخص‌های موجود باید این ایرادات، بررسی و راه‌حل‌های اصلاحی آن ارایه شود تا در دولت جدید به سمت اصلاح شیوه حکمرانی پیش رویم...

رئیس اتاق کرمان در نشست روسای اتاق‌های سراسر کشور، گفت: حضور آقای پزشکیان پیام خوبی برای فعالان اقتصادی دارد و پیشنهاد ما این است که این نشست‌ها به‌صورت تخصصی هر دو یا سه ماه یک‌بار تشکیل شود. جلسات تخصصی با آسیب‌شناسی، تحلیل و تشریح وضعی موجود شروع و با ارائه راه‌حل و مستندات علمی ادامه یابد. جلسات انبوه با مطالبه انبوه به‌جایی نمی‌رسد. درخواست ما برگزاری جلسات تخصصی با دولت و رئیس‌جمهور است.
سیدمهدی طبیب‌زاده گفت: از بعد اقتصادی شیوه حکمرانی اقتصادی کشور ایراداتی دارد؛ حکمرانی اقتصادی براساس شاخص‌های موجود بررسی و راه‌حل‌های اصلاحی، حتی اگر اجرا نشود، بیان شود. باید به سمت اصلاح شیوه حکمرانی پیش رویم.
رئیس اتاق کرمان تأکید کرد: ماهاتیر محمد در مالزی به صادرات محور بودن تولید و توسعه صادرات به‌جای توسعه واردات پیش رفت و راه‌حل اقتصاد ما هم همین است. باید سعی کنیم رئیس‌جمهور را به این مسیر ببریم. این دوره می‌تواند دوره تاریخی مهمی برای اقتصاد کشور باشد. همچنین باید به لایحه اصلاح قانون اتاق ایران که در مجلس در حال بررسی است، توجه شود.
طبیب‌زاده تصریح کرد: قانون تجارت مبنای تجارت کشور است؛ آیین‌نامه‌های برنامه هفتم توسعه در حال تدوین است و انتظار این است که اتاق ایران به این موارد اساسی، توجه کند. از طرفی آیین‌نامه‌های برنامه هفتم توسعه در حال تدوین است و باید این فرصت‌ها را قدر دانست. اتاق با رصد این حوزه‌ها بتواند در تدوین آیین‌نامه اثرگذار باشد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11707
اخبار مرتبط
نظرات شما