• دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ -
  • 28 October 2024

  • دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ -
  • 28 October 2024
دستاورد پلیس امنیت اقتصادی کرمان؛

کشف۱۳ هزار میلیارد ریال جرایم اقتصادی

رییس‌کل دادگستری کرمان گفت: ۴۲ پرونده به ارزش ۱۳ هزار و ۲۱۷ میلیارد ریال طی سال جاری در حوزه مفاسد اقتصادی از سوی پلیس امنیت اقتصادی این استان تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است...

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در جریان بازدید از مجتمع قضایی شهید قدوسی ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی افزود: در مجموع ۹۹ متهم در این زمینه شناسایی و دستگیر شده اند.
وی با اشاره به قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با جرایم و مفاسد اقتصادی تصریح کرد: بخش عمده پرونده های تشکیل شده در پلیس امنیت اقتصادی مربوط به فرار مالیاتی، تبانی در معاملات دولتی، رشا و ارتشا، اختلاس، رباخواری، تسهیلات غیرمجاز بانکی، اخلال در نظام اقتصادی، تعدی، پولشویی و زمین‌خواری بوده است.
رییس کل دادگستری کرمان تصریح کرد: بخش زیادی از تخلفات و جرایم مدیران و مردم در حوزه های اقتصادی ناشی از پایین بودن آگاهی آنان است زیرا هر فرد با اطلاع دقیق از حوزه مسئولیت های قانونی خود و نیز اطلاع از روند قانونی انجام معاملات و اقدامات اقتصادی می تواند از ارتکاب جرایم توسط خود و دیگران پیشگیری کند.
حمیدی بر ارتقای آگاهی های حقوقی و قضایی مردم نیز تاکید و خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته های تخصصی با مشارکت دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و دادگستری به منظور ارتقای آگاهی های مدیران می تواند زمینه بروز بسیاری از مفاسد و جرایم اقتصادی را برطرف کند و از این مسیر زمینه تداوم فعالیت قانونمند مدیران هم فراهم شود.
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: اطلاع رسانی درباره پرونده های مربوط به مفاسد اقتصادی در حوزه های مختلف براساس چارچوب های قانونی و پس از قطعیت احکام انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل استان کرمان، رییس کل محاکم عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نیز ضمن اشاره به اینکه ماهانه به طور متوسط ۱۷۰ پرونده در شعب مجتمع قضایی قدوسی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی وارد می شود افزود: در این مجتمع موارد مربوط به مفاسد اقتصادی در حوزه های مختلف از جمله کلاهبرداری، کلاهبرداری در فضای مجازی، ارتشا، اختلاس و غیره رسیدگی می شود.
اکبر مختاری تصریح کرد: تاکنون نیز پرونده های مهمی در این مجتمع رسیدگی شده که آرای صادره پس از قطعیت در دادگاه تجدیدنظر به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/12584
اخبار مرتبط
نظرات شما