• سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 16 April 2024

  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 16 April 2024
معاون صنایع دستی اداره کل میراث کرمان خبر داد

مذاکره سازنده هنرمندان صنایع‌دستی کرمان با کشورهای اوراسیا

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان حضور هنرمندان صنایع دستی این استان در نمایشگاه اتحادیه اوراسیا را موفق ارزیابی و بیان کرد که مذاکرات هنرمندانمان با فعالان کشورهای عضو این اتحادیه خوب، سازنده و امیدوارکننده بود.

کاظم حسین زاده گفت: صنایع دستی استان به لحاظ محصولات و هنرمندان حضور قدرتمندانه و کیفی در نمایشگاه اوراسیا(۱۸تا۲۱ تیر در تهران) داشت.
وی با اشاره به استقبال بسیار خوب بازدید کنندگان از غرفه صنایع دستی استان کرمان افزود: در این نمایشگاه ۱۳ هنرمند صنایع‌دستی استان با ارائه کارهای ارزشمند و فاخر گوشه ای از تولیدات خود را به معرض دید علاقه مندان گذاشتند.
حسین زاده با اشاره به فراهم شدن شرایط حضور فعالان صنایع دستی استان توسط اتاق بازرگانی کرمان در این نمایشگاه تصریح کرد: آثار هنرمندان صنایع دستی کرمانی در رشته‌های هنری شامل پته‌دوزی، گلیم‌بافی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، چرم‌ دوزی، مسگری و غیره در نمایشگاه اتحادیه اوراسیا شرکت داشتند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار داشت: هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه مذاکراتی با کشورهای حوزه اوراسیا برای عرضه کالاهای خود انجام دادند تا زمینه حضور صنایع دستی استان در بازارهای این منطقه فراهم شود.
وی ادامه داد: هنرمندان صنایع دستی کرمان همواره در نمایشگاه های صنایع دستی داخلی و بین المللی برای معرفی ظرفیت های صنایع دستی استان، نمایش آخرین دستاوردها، تولیدات و بازاریابی برای آثار تولید شده حضور فعالی دارند.
اولین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا هفته گذشته به منظور معرفی توانمندی‌های حوزه های مختلف به کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا همچون ارمنستان، روسیه، بلاروس، قرقیزستان و قزاقستان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.
مهلت حضور در جشنواره صنایع دستی نزدیک است
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران گفت: آخرین مهلت شرکت در این نمایشگاه تا اول مرداد است لذا هنرمندان صنایع دستی استان برای کسب اطلاع از نحوه شرکت در این نمایشگاه به نشانی اینترنتی hifestival.ir مراجعه کنند.
وی افزود: به برگزیدگان جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران علاوه بر اهدای نشان همای زرین در ۲۰ رشته ۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی و تندیس جشنوراه اهدا می‌شود.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی  استان کرمان تاکید کرد: ۷۰ هزار هنرمند چیره‌دست کرمانی در ۱۰۰ رشته و زیررشته صنایع‌دستی فعال هستند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/3678
اخبار مرتبط
نظرات شما