• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان خبر داد

راه‌اندازی مرکز جوار کارگاهی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان از راه اندازی مرکز جوار کارگاهی در این منطقه در راستای آموزش مهارت به نیروهای شاغل در کارخانه های این منطقه خبر داد.

روح الله بهرامشاهی در نشستی که با جمعی از مسئولان در محل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان برگزار شد افزود: کارخانه هایی در این منطقه راه اندازی شده و نیروهایی که به کار گرفته می شوند نیاز به مهارت های خاص صنعتی دارند.
وی اظهار داشت: وجود یک مرکز جوارکارگاهی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان ضروری است تا به شاغلان آموزش های مهارت و نحوه کار با دستگاه ها را ارائه شود تا به توانمندی لازم برسند.
وی با اشاره به اینکه مناطق ویژه آزاد به شکل دولتی و خصوصی اداره می شود تصریح کرد: در استان کرمان سه منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان های رفسنجان، سیرجان و بم  راه اندازی شده و منطقه ویژه در رفسنجان به وسیله بخش خصوصی تحت مدیریت صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران اداره می شود.
بهرامشاهی همچنین گفت: رسالت مناطق ویژه ایجاد بستر و زیرساخت های لازم برای ایجاد سرمایه گذاری ها است و معتقدیم آموزش مهارت نیروهای شاغل مزیتی برای افزایش انگیزه در کارکنان است و افزایش تولید و در نتیجه رشد و توسعه اقتصادی را نیز در بر خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: تعدادی کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان توسط سرمایه گذاری خارجی راه اندازی شده و مرکز جوار کارگاهی می تواند در آموزش مهارت کارکنان مفید باشد ضمن اینکه گواهینامه های مهارت که از سوی مرکز فنی و حرفه ای صادر می شود بین المللی است.
بهرامشاهی گفت: نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی، کارخانه مواد شیمیایی و فناوری های نوین در این منطقه با حمایت های شرکت مس راه اندازی شده یا در حال راه اندازی است و این شرکت در راه اندازی صنایع پایین دستی مس در این منطقه همکاری های لازم را انجام می دهد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4031
اخبار مرتبط
نظرات شما