• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
گمانه‌زنی‌ها به واقعیت پیوست؛

ابقای زینی‌وند به عنوان استاندار کرمان

وزیر کشور با حضور در نشست شورای اداری استان کرمان با تأیید عملکرد استاندار که توانسته اعتماد مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را جلب کند، ادامه کار و ابقای وی را تایید و اعلام کرد.

احمد وحیدی در نشست شورای اداری استان کرمان افزود: روز اول رأی اعتماد دولت، نمایندگان مجلس استان کرمان گفتند از کار استاندار راضی هستند و نظرشان است که ایشان بماند.
وی اضافه کرد: ماهم گفتیم نظر شما را دنبال می‌کنیم و کار خوب و مدیریت استاندار کرمان نقطه تایید بود.
وی اظهار داشت: از آقای زینی وند تشکر می کنیم که توانستند اعتماد مسوولان و نمایندگان را داشته باشند و خوب استانداری کرمان را اداره کردند.
استاندار کرمان: از وابستگی جناحی خودم را جدا کرده ام 
استاندار کرمان نیز گفت: سالهاست از وابستگی به جناح های خاص خودم را جدا کرده و خود را فقط نیروی نظام جمهوری اسلامی می دانم‌ و در این دوره جدید خود را از گفتمان فاخر مقام معظم رهبری می دانیم بخصوص در بیانیه گام دوم ملزم هستیم بندبند مولفه های مکتب شهید سلیمانی را به عنوان پایلوت در محل پرورش و مرقد شهید سلیمانی با جدیت و با همکاری امام جمعه و فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اجرا کنیم.
علی زینی وند ادامه داد: خودم را ملزم می دانم نام بزرگ مکتب حاج قاسم را به عنوان نماینده دولت مو به ‌مو در گفتمان و رفتار انجام دهم و در چارچوب سیاست های نجات بخش دولت و تدابیر وزیر کشور این اقدامات را انجام خواهم داد.
وی اظهار داشت: در به کارگیری نیروها خیلی ها خود اعلام استعفا کرده اند لذا باید خودمان را با رویکرد دولت هماهنگ کنیم و در این راستا طیفی از جوانان معتقد به گفتمان رهبری را که طیفی کارساز و نجات بخش هستند را به کار خواهم گرفت و استان کرمان را در شان مردم تا روز اعتماد دولت اداره خواهم کرد.
وی با بیان اینکه محمدصادق بصیری از ایثارگران و فردی اخلاق مدار و پرکار است که در مراسم سالگرد شهید سلیمانی پیشگام بود و در زمینه مهار شیوع کرونا زحمات زیادی را متقبل شد گفت: یکی از جوانان انقلابی را در پست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی کرمان به عنوان مهمترین سمت استانداری استان معرفی می کنم.
استاندار کرمان گفت: هیچکس از من حمایت نکرد و فقط خودم را بروز دادم و مفتخرم که محصول سیاست پاک نظام جمهوری اسلامی هستم و از وزیر کشور آموختم و تا جایی توانستم آموخته هایم را به کار گرفتم.
وی اظهار داشت: «رحمان جلالی» جوانی صاحب گفتمان که خودم آن را کشف کردم، بیشترین تولید گفتمان را در حوزه های انقلابی و راهبردی داشته و می تواند سرپرستی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان را در دست بگیرد.
استاندار کرمان گفت: فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان از رزمندگان است و استعفای خود را ارائه کرده بود لذا پس از اجماع حداکثری آقای پورمحمدی را به عنوان جایگزین وی به سرعت معرفی می‌کنم.
استاندار کرمان گفت: ۹۰ درصد از هدف‌گذاری اشتغال پیش‌بینی شده این استان تاکنون محقق  شده و پیش‌بینی می‌شود این رقم در برخی شهرستان‌ها تا ۱۵۰ درصد نیز برسد.
علی زینی وند افزود: این استان در زمینه اشتغال خرد با همکاری بنیاد برکت رتبه نخست کشور را دارد و ۱۲ هزار پرونده اشتغال خرد نیز برای کرمان بویژه مناطق روستایی و محروم هدف گذاری شده است.
وی بیان کرد: نشست های شورای مسکن در حوزه جهش مسکن به صورت منظم برگزار می شود و پیشنهاداتی برای اصلاحات نواقص هم ارائه شده است.
استاندار کرمان اظهار داشت: در حوزه تنظیم بازار نشست های هماهنگ و منظم برگزار می شود و برای حذف احتمالی ارز ترجیحی پیش بینی های منابع و ذخائر مشخص شده است.
وی با اشاره به برنامه ریزی در جذب اعتبار و بودجه استان کرمان ادامه داد: ۵۵ هزار میلیارد تومان سهم جذب منابع برای استان کرمان تعریف شده که هفت هزار میلیارد تومان آن فقط دولتی است.
زینی وند گفت: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه و طرح قابل سرمایه گذاری در کرمان وجود دارد که در صورت جذب سرمایه رشد هشت درصدی استان کرمان دور از دسترس نیست.
وی بیان کرد: گزارش ۱۰۰ روزه اقدامات دولت در کرمان آماده ارائه است و با اینکه فصل جابجایی دولت را داشتیم، نگذاشتیم کارها با اختلال مواجه شود.
استاندار کرمان با اشاره به مهار کرونا در استان کرمان بیان کرد: روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار بستری در بیمارستان های استان کرمان داشتیم اما همه اعم از مردم، واحدهای صنفی و نیروهای نظامی و غیره امکانات را پای کار آوردند که بدون مزاحمت توفیقاتی در این زمینه به دست آمد.
وی اظهار داشت: در استان با ابتکار مسئولان شورای تامین و نماینده ولی فقیه شورای راهبردی مدیران ارشد تشکیل شده تا موارد و مسائل مهم به بحث گذاشته و در مورد آنها گفت و گو شود تا اجماع و انگیزه برای پیگیری مسائل  اصلی شکل بگیرد.
زینی وند بیان کرد: در حال حاضر موضوع تامین آب استان کرمان در دستور کار و توجه مسئولان قرار گرفته که موضوع  بسیار مهمی است و امکانات برای موفقیت و رسیدن به اهداف در این حوزه مهیا شده است.
نهضت شهید سلیمانی راه موفقیت کشور را بازشناسی کرد
وزیر کشور گفت:  پس از شهادت سپهبد سلیمانی راه موفقیت را بازشناسی کردیم که محکی برای این بود که راه پیروزی ما از کجا می‌گذرد.
احمد وحیدی در نشست شورای اداری استان کرمان افزود:سپهبد شهید سلیمانی امروز یک نهضتی را در عالم ایجاد کرده که پس از شهادت او، ملت ما را در درجه ای فراتر قرار داد که بر روی مسلمانان و گفتمان‌های حاکم اثرگذار بوده و هست.
وی اضافه کرد: افزود: شهید سلیمانی شاگرد مکتب امام (ره) و مقام معظم رهبری بود و از این رو باید با توجه به شخصیت و مکتب وی به این مهم برسیم که آنها چه کسانی بودند که چنین شاگردان برجسته ای دارند.
وزیر کشور با بیان اینکه شهید سلیمانی زنده است تصریح کرد: مکتب شهید سلیمانی در زمان حیاتش اینگونه شناخته شده نبود و باید بفهمیم و به این مسیر برویم.
وی ادامه داد: استان کرمان به دلیل وجود این فرزند به خود می بالد و همانگونه که سپهبد شهید سلیمانی به شهر و استانش می بالید و وصیت کرد که در اینجا دفن شود.
وحیدی با اشاره به اینکه سپهبد شهید سلیمانی دنیا را تکان داد افزود: خداوند حاج قاسم را به عنوان حجت به ما نشان داد و این برای انقلاب اسلامی بویژه مسئولان بسیار مهم و راهگشا بوده و هست.
وی گفت: شهدای بزرگی جان خود را نثار کردند تا نظام و انقلاب زنده بماند و ما مسئولیم و باید آگاهی داشته باشیم که چه دین بزرگی داریم و یادمان باشد مدیون چه شهدای بزرگی هستیم.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4035
اخبار مرتبط
نظرات شما