• پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024

  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

بستر مناسب توسعه روابط اقتصادی ایران و ارمنستان

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تعاملات اقتصادی و تجاری بین ایران و ارمنستان را در شرایط کنونی رو به کاهش ارزیابی کرد و گفت: حضور بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی دو کشور, لزوم دیدارهای تجار و بازرگانان دو کشور در روند پیشبرد تعاملات ضروری و حائز اهمیت است.

شهباز حسن پور در دیدار با سفیر ارمنستان با اشاره به اشتراکات تاریخی میان دو ملت گفت: دیرینگی روابط پایدار دو همسایه تاریخی ارمنستان و جمهوری اسلامی ایران قدمت تاریخ دارد.
وی در همین راستا افزود: همواره ارتباطات میان جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان بر مبنای ضرورت‌ها و تعاملات خاص دو کشور همسایه بوده و جریانات و تحولات جهانی نتوانسته است خللی در توسعه روابط فیمابین داشته باشد.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه ویژه اقلیمی استان کرمان گفت:طبیعت چهارفصل استان کرمان با وجود معادن مختلف در این استان به علاوه محصولات منحصر به فرد کشاورزی، زمینه ایجاد فضای سرمایه‌گذاری و تعامل با دیگر کشورها به ویژه ارمنستان را فراهم ساخته است.
وی با اشاره به وجود معادن غنی مس و فولاد در این استان تاکید کرد: استان کرمان آمادگی کامل برای همکاری در پیشبرد مراودات در زمینه واردات و صادرات فیمابین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان را دارد.
حسن پور بیگلری با اشاره به ظرفیت بالای این استان در مبحث کشاورزی خاطر نشان کرد: تولید ۸۰ درصد پسته ایران در کنار دیگر محصولات معدنی و صنعتی با وجود چهار فرودگاه فعال در این استان، بستری مناسب برای تقویت مناسبات و مراودات فیمابین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان را فراهم کرده است.
حسن پور بیگلری با استقبال از خواهرخواندگی میان شهرهای ارمنستان و شهری در استان کرمان عنوان داشت: قدمت همجواری و مناسبات تاریخی می‌تواند با دلایل مختلفی دو ملت را به هم نزدیک کند و امضای تفاهم‌نامه خواهر خواندگی، نقطه عطفی در مسیر مناسبات است.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی گسترش روابط تجاری بازرگانی و اقتصادی را فصل نوینی در ارتقا سطح مراودات فیمابین دانست و تصریح کرد: توسعه روابط پارلمانی, بخش جهانگردی و همچنین گفتگوهای مستمر مقامات دو کشور به افزایش مناسبات اقتصادی منجر می شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4160
اخبار مرتبط
نظرات شما