• پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024

  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024
با حضور مدیران استان کرمان انجام شد؛

معرفی برگزیدگان جشنواره امتنان جامعه کار

استاندار کرمان گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ باید نقش پیشران خود را در توسعه همه جانبه استان ایفا کنند و در حوزه‌های غیرتخصصی خودشان نیز توسعه را به همراه آورند.

علی زینی‌وند در آیین تجلیل از برگزیدگان 'جشنواره امتنان جامعه کار و تولید استان کرمان' به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر و بسیج کارگری عنوان کرد: تاکید هدفمند و اقدام موثر در راستای شعار سال در هر واحد تولیدی، ما را به اهدافمان نزدیک می‌کند.
وی نگاه عمیق و عملیاتی به شعار سال را راهگشایی برای کشور دانست و افزود: جامعه پویای جوان مولد به سرعت به سمت جامعه پیر و خدمت‌بگیر حرکت می‌کند و متاسفانه از این فرصت پنجره جمعیتی به خوبی استفاده نکردیم.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه باید زمینه زیرساخت‌ها و توسعه و تولید را گسترش دهیم ابراز داشت: با اشتغال مبتنی بر دانش در بخش کشاورزی و خدمات می‌توانیم هزاران شغل ایجاد کنیم.
وی خطاب به واحدهای بزرگ گفت: این واحدها باید نقش پیشران خود را در توسعه همه جانبه استان و کشور ایفا کنند و با تشکیل هلدینگ ها، در حوزه های غیرتخصصی اما مورد نیاز وارد شوند و توسعه را به همراه آورند.
زینی‌وند بیان کرد: در دنیا واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ، پیشران و توسعه گر مناطق اطراف خود هستند و حجمی از شغل و دانش را در اطراف خود ایجاد می‌کنند.
وی با بیان اینکه توسعه همه جانبه به اشتغال خرد و واحدهای کوچک تر نیاز است، ابراز داشت: قوی ترین ساختار در حوزه تحقق شعار سال در استان تشکیل شده و ذیل شورای برنامه‌ریزی‌ قرار دارد که در ارزیابی ها و تصمیمات دخیل باشد.
استاندار کرمان با بیان اینکه مدیران و کارفرمایان باید فهم همه جانبه مبتنی بر دانش داشته باشند، عنوان کرد: تحقیق و توسعه و جذب نخبگان و دانشمندان‌ برجسته باید مهمترین بخش کارگاه و مجتمع های ما باشد.
زینی‌وند بیان کرد: موضوع اتباع خارجی یک مسئله پیچیده و چند لایه است و رویکرد دولت بر آن است که اتباع خارجی ساماندهی خواهند شد.
وی گفت: هر کاری در راه قانون بیشتر نتیجه می دهد و مطالبات کارگری در چارچوب قانون باید باشند، همه ما به نفع کارگران مطالبات آنها را پیگیری می کنیم.
** اجرای گسترده طرح طبقه‌بندی در کارگاه‌های بالای 50 نفر و شرکت‌های پیماکناری زیر 50 نفر
براساس این گزارش، مجتبی مصباح مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در این جلسه به ثبت‌نام 2064 نفر از جامعه کارگری استان در سامانه سی و سومین جشنواره ملی امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید اشاره داشت و افزود: یک هزار و 913 نفر از ثبت‌نامی‌ها که مدارک خود را تکمیل کرده بودند، مورد بررسی قرار گرفته و در مجموع 205 نفر به مرحله داوری ارجاع شدند که 60 مورد به بازدید میدانی رسیده و امروز از برگزیدگان تجلیل می‌شود.
وی گفت: برگزیدگان خانه‌‌ بهداشت کارگری، کارفرمایان سلامت محور و پانزدهمین مسابقات قرآن کریم جامعه کارگری تجلیل خواهند شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان از 17 هزار فقره بازرسی از کارگاه‌های استان طی سال گذشته خبر داد و بیان داشت: در راستای هم‌ترازی حقوق و دستمزد، اجرای گسترده طرح طبقه‌بندی در کارگاه‌های بالای 50 نفر و شرکت‌های پیماکناری زیر 50 نفر در حال انجام است.
شهباز حسن‌پور رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان نیز در این جلسه؛ ارتقای سطح ایمنی، رفع تبعیض‌ و هم‌ترازی حقوق جامعه کارگری، جلوگیری از تعدیل نیروها و تعطیلی واحدهای تولیدی را نیازهای واقعی جامعه کارگری عنوان کرد.
محمدمهدی زاهدی نمایده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اعمال مشوق‌هایی برای کارفرمایان در واحدهای تولیدی و کارگاهی را مطرح کرد.
محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، لزوم تفاهم‌نامه همکاری شرکت‌های بزرگ تولیدی با دانش‌بنیان‌ها و دانشگاه‌های اصلی به منظور توسعه فعالیت‌های تخصصی و افزایش اشتغال را یادآور شد.
پورابراهیمی، رفع خلاء‌ بیمه‌ای کارگران زغالسنگ، امکان افزایش تولید مواد معدنی و افزایش اشتغال این بخش، جلوگیری از تعدیل نیرو انسانی به واسطه افزایش پایه حقوق و توجه به دیگر حوزه‌های‌ فعالیت کارگران را هم مورد تاکید قرار داد.
سرهنگ نیکخواه مسئول بسیج کارگری استان کرمان نیز توجه به شهرستان‌های مختلف با داشتن محصولات خوب و نیروهای مستعد را مورد تاکید قرار داد.
وی همچنین خواستار نظارت میدانی از کارخانه‌ها و موسسات کارگری جهت رسیدگی به آسیب‌ها و مشکلات تولید و کارگران شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4186
اخبار مرتبط
نظرات شما