• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان عنوان کرد:

«بخش معدن» مهجور واقع شده است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: امیدوار هستیم نگرش دولت به معدن‌کاران بخش خصوصی، نگاهی عادلانه همراه با قدردانی باشد.

بابک اسماعیلی در آستانه هفته معدن با بیان اینکه معدن، بخش پایه‌ بخش زیادی از فعالیت ها محسوب می‌شود، عنوان کرد: تصویر شکل گرفته از معدن‌کاران در ایران خلاف واقع و این بخش در فضای حاکمیتی اقتصادی مظلوم واقع شده است که امیدوار هستیم نگرش دولت به معدن‌کاران بخش خصوصی، نگاهی عادلانه همراه با قدردانی باشد.
وی افزود: تصویری که از معدن‌کاران در کشور ارائه شده است، آن‌ها را افرادی دشمن طبیعت عنوان می‌کند که در حال تخریب جنگل‌ها و منابع طبیعی هستند و کوه‌های طلا در پارکینگ اتوبان‌های چهار بانده به آن‌ها اهدا شده است اما این مسئله خلاف واقعیت است و معادن در نقاطی دورافتاده قرار دارند که امکان راه‌اندازی هیچ شغلی در این مناطق وجود نداشته است.
رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمان بیان کرد: با وجود تمامی هجمه‌هایی که به معدن‌کاران وارد شده است، این افراد در هر منطقه‌ای که حضور داشته‌اند، توسعه و آبادانی به همراه آورده‌اند و مسئولیت‌های اجتماعی خود را نیز انجام می‌دهند.
اسماعیلی احمدآبادی تصریح کرد: معدن‌کاران بخش خصوصی، معادن بزرگی در اختیار ندارند اما با وجود همین ذخایر اندک و عوارض دولتی غیر قابل توجیه در کنار ایجاد شغل، مسئولیت‌های اجتماعی خود را انجام می‌دهند و به چرخش اقتصاد کشور در این اوضاع نابسامان اقتصادی کمک‌های شایانی می‌کنند.
وی اضافه کرد: معدن‌کاران در شرایطی که هر روز قوانین تغییرات چشمگیری می‌کند، برای ادامه کار و فعالیت اقدام به ریسک‌های بسیار بالا و سرمایه‌ خود را در نقاط دورافتاده سرمایه‌گذاری و برای مردم این سرزمین اشتغال‌زایی می‌کنند. هم‌اکنون فضای اقتصادی حاکم بر کشور در تمامی سطوح مساعد نیست و مدیریت بنگاه‌های صنعتی و معدنی از دیدگاه اقتصادی کاری بسیار مشکل است.
بی‌ثباتی قوانین در بخش معدن
رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمان اظهار کرد: طی سالیان اخیر، دائم در حال آزمون و خطا هستیم و اقدام به وضع قوانین و صدور بخش‌نامه‌هایی می‌کنیم که نتایج آن‌ها به ندرت، منجر به بروز رویدادهای موثر در فضای حاکم بر کسب‌ و کار می‌‌شود.
اسماعیلی مطرح کرد: حدود ۵۰ درصد مشکلات بخش صنعت و معدن، ناشی از ثبات نداشتن قوانین و مقررات است و در صورت توجه و درخواست مسئولان به این مسئله مهم، تشکل بخش خصوصی قادر خواهد بود تا قوانین مزاحم را معرفی و قوانین صحیح و کاربردی را پیشنهاد کند.
وی یادآور شد: متاسفانه تاکنون نگاه دولتمردان به معدن‌کاران نگاه درستی نبوده است اما امیدوار هستیم رئیس‌ جمهور نگاه خود را به گونه‌ای مثبت و منصفانه به این بخش تغییر دهد. استان کرمان دارای ذخایر معدنی مطلوبی بوده است و با مدیریت صحیح این منابع، باید تلاش کنیم شرایط خوبی برای مردم و کشور فراهم شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4223
اخبار مرتبط
نظرات شما