• پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024

  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024
مدیرعامل جهان فولاد سیرجان مطرح کرد:

زیان «صادرات» از تغییرات مداوم مقررات

مدیرعامل جهان فولاد سیرجان تاکید کرد: هر نوع تغییر مقررات آنی و فوری تاثیر منفی بر روی صادرات دارد و موفقیت در حوزه‌های مختلف، مستلزم پایداری قوانین و مقررات در هر کشوری است...

علی عباسلو تصریح کرد: امروز بحران اوکراین فرصتی پیش روی کشورها قرار داده و ایران هم می تواند سهم خود را از این شرایط داشته باشد، اما وضع عوارض اجازه نمی دهد.آخرین روزهای اسفند پارسال ، ستاد تنظیم بازار برای صادرات صنایع فلزی و معدنی عوارض وضع کرد و وزارت صنعت نیز بیستم فروردین ۱۴۰۱ بخشنامه اجرای این مصوبه را ابلاغ کرد.انجمن تولید کنندگان فولاد ایران خواستار لغو عوارض بر صادرات فولاد شده و خاطر نشان می سازد که تولید فولاد کشور حدود دو برابر نیاز داخلی است.پارسال میزان تولید فولاد به رقم ۲۸.۹ میلیون تن رسید و در افق ۱۴۰۴ ظرفیت فولاد ۵۵ میلیون تن هدف گذاری شده است.
عباسلو گفت: اکنون شرکت های ایرانی چندان در بازارهای بین المللی حاضر نشده اند در حالی که اصل حمایت و پشتیبانی دولت‌ها در امر صادرات در دنیا مورد تاکید قرار دارد.
وی افزود:امروز بنابر الزام وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، تمامی محصولات فو لادی در بورس کالا عرضه می شوند و علاوه براین قیمت فولاد در بازار داخل ایران توسط بورس کالا تعیین می شود که ارزانترین قیمت در دنیاست و گفته می شود از قیمت قر اضه جهانی هم کمتر است.
مشکل انرژی مانعی پیش روی تولید
مدیرعامل جهان فولاد سیرجان پیرامون مشکل انرژی که مانعی جدی پبش روی تولید است، گفت: قطع برق  و گاز حدود ۱۵ درصد افت تولید را پارسال برای این واحد صنعتی به همراه داشت و امسال هم با این مشکل روبرو خواهیم شد.
وی تصریح کرد: برنامه ریزی کارخانه ها براساس ظرفیت سالیانه پیش بینی می شود، اما در ایران مشکل انرژی در سال‌های اخیر مانعی برای تحقق اهداف محسوب می شود.
عباسلو ابراز امیدواری کرد: براساس تدبیر مدیریت انرژی کشور، این مرحله با کمترین آسیب و اًًثار منفی پشت سرگذاشته شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4292
اخبار مرتبط
نظرات شما