• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمان خبر داد

۳هزار پروژه نیمه‌تمام کرمان در صف بودجه‌

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمان با اشاره به به وجود حدود سه هزار پروژه نیمه‌تمام در استان گفت: باید اولویت اختصاص بودجه را به پروژه های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالاتر بدهیم.

جعفر رودری در حاشیه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان در جمع خبرنگاران افزود: این شورا با موضوع توزیع بودجه ۱۴۰۱ برگزار شد که در حوزه اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی و سرمایه ای اعتبارات هزینه ای بین ۳۲ دستگاه اجرایی که مشمول نظام بودجه استانی هستند، به میزان یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بر اساس شاخص هایی که در ضوابط بودجه دیده شده است، توزیع شد.
وی ادامه داد: عمده این اعتبارات به تامین حقوق نیروهای رسمی، پیمانی و قراردادی و همچنین تامین هزینه های جاری اجتناب ناپذیر دستگاه های اجرایی با اولویت اختصاص داده شد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمان اظهار داشت: بخش دوم این نشست مربوط به فرآیند توزیع اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای بود که در واقع همان اعتبارات استانی سال جاری است و بین ۲۳ شهرستان این استان و بر اساس ۳۰ شاخصی که در حوزه ها و بخش های مختلف دیده شده، توزیع شد و فرآیند توزیع به تصویب شورا رسید.
وی اظهارداشت: کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها باید در اسرع وقت و بعد از ابلاغ بودجه طی حداکثر ۲ هفته جلسات را تشکیل دهند و پروژه های هر فصل و برنامه را مشخص کنند تا به منظور مبادله موافقت نامه و ابلاغ به دستگاه های اجرایی در راستای اجرای پروژه ها به سازمان برنامه و بودجه ارسال شود.
رودری ادامه داد: استان کرمان در حوزه اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای حدود ۲۰ درصد نسبت به سال قبل رشد دارد که در بخش های مختلف منابع بودجه متفاوت است.
۵۵ درصد اسناد خزانه استانی جذب نشده است
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزیکرمان با بیان اینکه هزار و ۵۴ میلیارد تومان سهمیه اسناد خزانه این استان است اظهار داشت: تاکنون ۴۷۳ میلیارد تومان از این مبلغ جذب شده استوی با بیان اینکه تاکنون ۵۵ درصد اسناد خزانه استانی جذب نشده است، ادامه داد: نسبت به جلسه قبل هم آنچنان رشدی نداشته‌ایم و فقط پنج درصد بیشتر جذب اسناد خزانه انجام شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمان با اشاره به مهلت باقیمانده برای جذب اسناد خزانه گفت: تقریبا ۲۰ روز زمان داریم تا مابقی سهمیه اسناد این استان جذب شودبه گزارش ایرنا،وی با بیان اینکه ۲۰ دستگاه اجرایی کرمان ۱۰۰ درصد سهمیه اسناد خزانه خود را جذب کردند، افزود: ۳۴ شهرداری این استان متاسفانه هیچ جذبی نداشته‌اند که جای تامل است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4387
اخبار مرتبط
نظرات شما