• سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 23 April 2024

  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 23 April 2024
معاون برنامه‌ریزی فرمانداری کرمان خبر داد

بازار میوه کرمان زیر ذره‌بین نظارتی

معاون برنامه ریزی فرمانداری کرمان از اجرایی شدن طرح نظارت بر مراکز عرضه و توزیع میوه و تره بار شهر کرمان به منظور کنترل قیمت ها و کم فروشی خبر داد.

سیدحامد میرحسینی در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان کرمان با اشاره به موفقیت اجرای طرح بازدید از نانوایی های شهرستان کرمان تصریح کرد: در پایان اجرای این طرح براساس برآورد تیم کارشناسی، نزدیک به ۷۰ درصد تخلفات صنفی کاهش پیدا کرد.
معاون برنامه ریزی فرمانداری کرمان با اشاره به درخواست اجرای این طرح برای بازار میوه و تره بار تاکید کرد: این طرح باید در ۲ بخش یکی بازدید و نظارت بر میدان میوه فروشان و بازدید از میوه فروشان که خود شامل سه بخش بازار شهرداری، میوه فروشان قدمگاه و همچنین میوه فروشان سطح شهر است، انجام شود.
وی ادامه داد: بحث وجود اتباع غیرمجاز، نداشتن ترازوهای دیجیتال و ارائه نکردن فاکتور فروش، از مهمترین مشکلات میدان میوه و تره بار شهر کرمان است که طبق اعلام اتحادیه و با همکاری شرکت های دانش بنیان بزودی مشکل ترازوهای دیجیتال و ارائه فاکتور فروش حل خواهد شد اما در خصوص سایر مسائل بایستی با نظارت جدی آنها را نیز مرتفع کنیم.
میرحسینی بیان کرد: اگرچه بحث نظارت بر بازار، متولیان خود را دارد و کار انجام می شود اما با شرایط فعلی اقتصادی حاکم بر جامعه یکی از وظایف اصلی ما در ستاد تنظیم بازار، نظارت بر بازار با حضور متولیان کار در مقابله با گران فروشی، احتکار و غیره است.
وی نمایندگان دستگاه های اجرایی در این طرح را شامل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اداره کل اتباع استانداری، اماکن، اتباع نیروی انتظامی، اداره کل تعزیرات حکومتی استان، بسیج به نمایندگی از جهاد کشاورزی و فرمانداری کرمان ذکر کرد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4392
اخبار مرتبط
نظرات شما