• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
رئیس کل دادگستری استان کرمان خبر داد

صدرنشینی«سرقت» در پرونده‌های قضایی کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: براساس تعداد پرونده‌ها در استان، سرقت که 13.5 درصد پرونده‌های استان را به خود اختصاص داده است در رتبه اول قرار گرفته است و روزانه تقریبا هزار پرونده سرقت در استان تشکیل می‌شود که اکثر آنها سرقت خرد است...

حجت الاسلام حمیدی در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه گفت: 92 درصد ابلاغ های استان کرمان به صورت الکترونیکی به دست مردم می رسد که نسبت به سال گذشته 2 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه استان کرمان دارای 32 حوزه قضایی، است اظهار کرد: در سال 1400، پرونده های ورودی به دادگستری استان کرمان با 13 درصد افزایش نسبت به سال 1399، به 617 هزار و 409 پرونده رسیده است که به 601 هزار و 107 پرونده رسیدگی شده است. 97 درصد از پرونده های ورودی سال گذشته رسیدگی شده است.
رئیس دادگستری استان کرمان گفت: 3 هزار و 638 پرونده مسن (بیش از یک سال از رسیدگی آنها می گذرد) در دادگستری استان وجود دارد و پرونده بالای دو سال تقریبا در دادگستری نداریم.
وی از تشکیل حدود 617 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف  استان در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد به 106 پرونده آن مانده است و مابقی رسیدگی شده است.
حمیدی بیان کرد: 54 درصد از پرونده های قابلیت صلح و سازش در سال گذشته منتهی به صلح و سازش شده است.
وی از ده جرم اول استان کرمان سخن به میان آورد و عنوان کرد: نزاع با اختصاص دادن 7.5 درصد پرونده ها در جایگاه دوم، تصادفات که 6.5 درصد پرونده ها، مواد مخدر 5.8 درصد پرونده ها، توهین 5.7 درصد پرونده ها، تهدید 4.8 درصد پرونده ها و تخریب، رانندگی بدون گواهینامه و کلاهبرداری به ترتیب رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان در بخشی از سخنانش گفت: طی سال‌های اخیر برای این که بتوانیم بهترین خدمات و به روز را به مردم ارائه کنیم از فناوری‌های روز دنیا بهره مند شده‌ایم و در حال بروزرسانی آنها هستیم.
وی افزود: ۷۵ سامانه الکترونیکی در استان برای خدمت به مردم وجود دارد تا بدون پرداخت هزینه و یا حضور فیزیکی در مجتمع های قضایی، مسائل خود را پیگیری کنند که از این حیث دستگاه قضا در استفاده از ابزار الکترونیکی  پیشتاز دستگاه ها است در حالیکه تا چند سال پیش سنتی ترین دستگاه بود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4402
اخبار مرتبط
نظرات شما