• چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 24 April 2024

  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 24 April 2024
سرپرست فرمانداری رفسنجان خبر داد

کارخانه اسیدکلریدریک رفسنجان جابه‌جا می‌شود

سرپرست فرمانداری رفسنجان گفت:کارخانه تولید اسیدکلریدریک که در ۵۵ کیلومتری این شهر ایجاد شده دارای مشکلات زیست محیطی، نقدینگی و فاصله طولانی از شهر است.

حسین رضایی افزود: مشکلات این کارخانه بررسی و قرار شد به منطقه ویژه اقتصادی جابه‌جا و از تسهیلات ۲ میلیارد تومانی طرح توسعه بهره‌مند شود.
رضایی با اشاره به بازدید از کارخانه تولید اسید کلریدریک رفسنجان افزود: این کارخانه ۲ محصول بی سلفات سدیم و اسید کلریدریک را از ماده اولیه اسید سولفوریک تولید می کند.
وی اظهار داشت: کارخانه اسیدکلریدریک رفسنجان در زمینی استیجاری به مساحت پنج هزار مترمربع راه اندازی شده که با عوامل منطقه ویژه اقتصادی شهرستان رایزنی و قرار شد این کارخانه به منطقه ویژه اقتصادی منتقل و در آن جا زمینی به میزان یک هکتار واگذر شود تا طرح توسعه ای این کارخانه نیز اجرا شود.
رضایی با اشاره به اینکه ۱۴ نفر در این واحد مشغول به کار هستند بیان کرد: همچنین قرار شد ۲ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره نیز از سوی اداره صنعت، معدن و شهرستان رفسنجان به صاحب این واحد واگذار شود تا بتواند طرح توسعه ای را به منظور تولید بیشتر و اشتغالزایی برای تعدادی از افراد بیکار به اجرا درآورد.
وی خاطرنشان کرد: ماده اولیه این دو محصول اسید سولفوریک و نمک است که اسید سولفوریک از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و نمک آن از اصفهان تأمین می شود.
ابوالفضل اکبری مدیر این واحد تولیدی نیز گفت: در این محموعه دو محصول بی سولفات سدیم و اسید کلریدریک تولید می شود که اسید کلریدریک در زمینه ضدعفونی کننده و اسیدشویی و بی سولفات سدیم نیز در زمینه مواد شوینده و کود شیمیایی کاربرد دارد.
به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: فعالیت این واحد از سال گذشته آغاز شده و محصولات تولید شده علاوه بر اینکه نیاز مصرفی داخل شهرستان را پوشش می دهد به کرمان، یزد، زاهدان، بندرعباس، تهران، سمنان، گرمسار و خوزستان ارسال می شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4569
اخبار مرتبط
نظرات شما