• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان خبر داد

رفع تصرف از ۳۵ هکتار زمین در حاشیه کرمان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: طی سه ماه نخست امسال ۳۵.۶۷ هکتار از اراضی ملی و کشاورزی واقع در محله الله آباد و دیگر اراضی حاشیه شهر کرمان رفع تصرف شده است.

دادخدا سالاری افزود: از این میزان اراضی تغییر کاربری داده شده ۲۶.۵ هکتار در حاشیه شهر کرمان و متعلق به جهاد کشاورزی بوده است.
وی بیان کرد: ۹.۱۷ هکتار از اراضی کشاورزی رفع تصرف شده نیز مربوط به پلاک ۲۹۷۵ و متعلق به شهرداری بوده است.
سالاری یادآور شد: این اقدام در راستای مبارزه قاطع با سوء‌استفاده سودجویان برای کسب منافع نامشروع و غیرقانونی انجام شده است.
وی جلوگیری از تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی و مقابله با حاشیه نشینی و زمین خواری را از اولویت های دادستانی کرمان دانست.
مدعی العموم در استان کرمان اظهارداشت: با توجه به دستور ریاست قوه قضاییه مبنی بر صیانت و حفاظت از منابع طبیعی، اراضی ملی و محیط زیست، این دادستانی در حفاظت و صیانت از منابع ملی و محیط زیست اقدامات مذکور را به صورت انقلابی و خارج از نوبت انجام داده است.
سالاری تصریح کرد: ریاست قوه قضاییه تاکید داشته که چنانچه در امر حفاظت و صیانت از منابع طبیعی، اراضی ملی و محیط زیست اهتمام و تلاش بیشتری مصروف می‌شد، امروز با بسیاری از مسائل و مشکلات نظیر فرسایش خاک، زمین و خشکسالی مواجه نبودیم و اقدامات مذکور در راستای مسئول سازی و حساس سازی مسئولان مربوطه انجام شده است.
وی از تلاش سازمان های متولی در حفظ کاربری اراضی و جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی از جمله شهرداری، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و نیروی انتظامی تقدیر کرد و یادآور شد: در سال گذشته نیز ۱۶ هکتار اراضی کشاورزی واقع در حاشیه شهر کرمان رفع تصرف شده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4570
اخبار مرتبط
نظرات شما