• جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 26 April 2024

  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 26 April 2024
قطع آب شهر انار؛

خسارت سیل به ۸۰۰۰ هکتار باغات پسته انار

سرپرست فرمانداری انار گفت:گل و لای وارد مخزن آب آشامیدنی شهر انار شده که مجموعه آتشنشانی، آب فاضلاب و شهرداری در حال شستشوی مخازن هستند و اکنون آب شهر انار و روستای ده رئیس قطع است.

محسن صالحی درباره اینکه آیا آب سد دهج مشکلاتی برای شهرستان انار ایجاد کرده است یا خیر؟ به ایسنا می گوید: این آب شب گذشته مدتی راه مواصلاتی «انار – یزد» را مسدود کرد که با حضور به موقع پلیس و نیروهای راهداری جاده بازگشایی شد و مقداری آب روی جاده بود نیز جمعیت هلال احمر با کف کش آن را برطرف کردند.
او با اشاره به بارندگی 40 میلیمتری در این شهرستان می گوید: گل و لای وارد مخزن آب آشامیدنی شهر انار شده که مجموعه آتشنشانی، آب فاضلاب و شهرداری در حال شستشوی مخازن هستند و اکنون آب شهر انار و روستای ده رئیس قطع است. هماهنگی لازم برای ارسال یک کامیون آب آشامیدنی بسته بندی شده، صورت گرفته است.
سرپرست فرمانداری انار اظهار کرد: جاده های خاکی روستایی خسارت دیده اند و جاده انار – امین شهر را برای انتقال سیلاب شکافتیم و هر زمان سیلاب فروکش کند این مسیر را ترمیم می کنیم.
صالحی با بیان این مطلب که خوشبختانه خسارت جانی نداشتیم، تصریح کرد: در حال برآورد خسارات هستیم و تاکنون به حدود ۸۰۰۰ هکتار از باغات پسته شهرستان انار خسارت وارد شده و چندین کیلومتر از لوله های انتقال آب را سیل با خود برده است و هشت قنات نیز نیاز به لایروبی دارند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4657
اخبار مرتبط
نظرات شما