• پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024

  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024
اولویت پیشنهادی پورابراهیمی به رییس‌جمهور؛

اتمام خط انتقال آب خلیج فارس به کرمان

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان با رییس‌جمهور با اشاره به اینکه بحران بی‌آبی شرایط خاصی برای شهرستان‌های کرمان و راور ایجاد کرده است،تاکید کرد: اولویت نخست ما اتمام اجرای طرح خط انتقال آب خلیج فارس به شهرستان کرمان است.

محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک مجمع نمایندگان با رییس جمهور با تشکر از برگزاری این نشست قبل از سفر دولت به استان کرمان افزود: امیدوارم با حضور رییس‌جمهور و وزرای محترم دولت در کرمان شاهد بهبود شرایط معیشتی و رفاهی مردم باشیم.
وی ادامه داد: سیل اخیر آسیب‌های بسیار زیادی به استان کرمان بویژه به شهرستان‌های رفسنجان، شهربابک و کرمان و راور وارد کرده که انتظار می رود با دستور ویژه رییس جمهور در اسرع وقت، بودجه‌های لازم برای حل مشکلات مردم تخصیص یابد.
نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات مهم کنونی این استان را لغو تفویض اختیارات شورای عالی معادن برای این استان دانست و گفت: از رییس جمهور محترم انتظار داریم این تصمیم غیرکارشناسی وزارت صمت را اصلاح کند تا مردم مظلوم کرمان از ظرفیت معادن متعلق به خود استفاده کنند ضمن آنکه حقوق دولتی قانونی قابل پرداخت به این استان نیز باید کامل اجرا شود.
وی تصریح کرد: مرقد مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیازمند طرح جامعی است که باید با هماهنگی دولت و ارکان نظام در سطح ملی و منطقه‌ای مصوب و اجرایی شود البته در کنار منابع مالی مردم که خودجوش ارائه می‌کنند ردیف بودجه مصوب دولت نیز نیاز دارد که بصورت ویژه در دستور کار دولت باشد.
پورابراهیمی در ادامه از انتخاب استاندار بسیجی و فعال استان کرمان و زحمات وی در طول ایام اخیر تشکر و قدردانی کرد و افزود: امیدوارم دولت با افزایش اختیارات استانداران شاهد افزایش کارآمدی مدیریت‌های استانی باشند.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با وجود مشکلات داخلی و گرفتاری‌های تحریمی کشور، طرح‌های مهم اقتصادی استان بویژه کرمان متوقف نشده و با حمایت دولت سیزدهم بیش‌ از ۵۰ هزار میلیارد تومان طرح‌های اقتصادی شامل تولید سلول‌های خورشیدی، الکترود گرافیتی، لاستیک‌های فوق سنگین و غیره در این استان آغاز بکار کرده است.
نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص این استان انتظار داریم سفر دولت به این استان ۲ روزه باشد تا مسائل منطقه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4697
اخبار مرتبط
نظرات شما