• پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024

  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024
مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان خبر داد

اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به موزه جیرفت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از اختصاص ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل موزه منطقه‌ای جیرفت خبر داد.

 فریدون فعالی بیان کرد: تاکنون برای ساخت و خرید مصالح موزه منطقه‌ای جیرفت حدود هشت میلیارد تومان هزینه شده و امیدواریم با تخصیص اعتباری که در سفر ریاست جمهور انجام گرفته شاهد تکمیل این موزه باشیم
وی اظهار داشت: شهرستان‌های جنوبی استان کرمان بخصوص شهرستان جیرفت دارای محوطه‌های تاریخی و باستانی زیادی است که طی چندین مرحله کاوش، اشیا باارزشی از آنها به دست آمده است و با توجه به این موضوع ساخت موزه منطقه‌ای جیرفت در اولویت این منطقه قرار گرفته است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: این پروژه از مهمترین پروژه‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است که پس از اتمام عملیات اجرایی آن به یکی از بزرگترین موزه‌های کشور تبدیل خواهد شد.
وی افزود: بدون شک موزه جیرفت در کنار محوطه‌های تاریخی و باستانی جیرفت نقش بسزایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی خواهد داشت.
فعالی گفت: موزه منطقه ای جیرفت در ۱۰ طبقه و با زیربنایی حدود ۱۴ هزار متر مربع و براساس آخرین استانداردهای روز با اسکلت بتن آرمه در حال ساخت است.
وی خاطرنشان کرد: در موزه جیرفت علاوه بر سالن‌های نمایش اشیا، تمامی فضاهای جانبی موزه شامل سالن آمفی تئاتر؛ مخازن امن نگهداری اشیا تاریخی، آزمایشگاه، فضاهای اداری، کتابخانه و غیره ساخته خواهد شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4820
اخبار مرتبط
نظرات شما