• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان مطرح کرد:

سهم اندک کرمان از منابع صندوق توسعه ملی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: از اواخر سال گذشته و در پنج‌ماهه سال جاری ۱۹ میلیون دلار جذب سرمایه گذاری خارجی را در استان کرمان داشته‌ایم که فرصت مناسبی برای توسعه صنایع کوچک و وابسته به شرکت های بزرگ به وجود آمده است.

صادق سلطانی نژاد در نشست خبری اظهار کرد: ما در استان به عنوان نماینده وزیر هستیم و بر ادارات کل مالیاتی، گمرکات، اموال تملیکی، بانک ها، بیمه ها و بورس منطقه که واحدهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارائی هستند، اشراف داریم.
وی افزود: نگاه وزارت اقتصاد این است در طرح های اقتصادی، کار مبتنی بر حکمرانی داده و شفافیت در موضوعات مبهم اقتصادی ایجاد کند که با ایجاد شفافیت از بروز رانت و فساد که دغدغه فعالان اقتصادی و مجموعه های دیگر است، جلوگیری می کند.
سلطانی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه شفافیت در پرداخت تسهیلات به واحدهای کشاورزی، خدماتی و صنعتی را در ماه های اخیر دنبال کرده ایم، گفت: انضباط مالی و پاسخگوئی عمومی در دستگاه های اجرائی و پرداخت ها به کارکنان نیز یکی از محورهای کار ماست.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با اشاره به تدوین سند مدیریت مالی دولت برای استقرار کامل سیستم یکپارچه اطلاعات مالی تصریح کرد: برای اینکه از رسوب پول در بخش های دولتی جلوگیری کنیم باید ساز و کاری تدوین شود تا کار به ذی نفعان نهایی واگذار شود و به عنوان خزانه داری الکترونیک از آن یاد می کنیم.
وی اظهار کرد: برای نخستین بار در سال های گذشته تسهیلات بانکی و حمایتی در قالب طرح های اشتغال و کارآفرینی در قالب تبصره ۱۸ منظم و قانونمند شده و در پنج ماهه امسال ۸۰۰۰ میلیارد ریال پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به واحدهای تولیدی، کشاورزی، صنعتی و خدماتی استان کرمان داشته ایم که از توسعه و کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان حمایت می کند.
سلطانی نژاد بیان کرد: برای نخستین بار در استان سامانه جامع اطلس سرمایه گذاری کرمان فعال شده که با مشارکت اتاق بازرگانی فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان احصاء شده و ۷۸ فرصت در این سامانه قابل رویت برای سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی مختلف است.
وی تصریح کرد: از اواخر سال گذشته و در پنج ماهه سال جاری ۱۹ میلیون دلار جذب سرمایه گذاری خارجی را در استان کرمان داشته ایم که فرصت بی نظیری در استان در این بخش برای توسعه صنایع کوچک و وابسته به شرکت های بزرگ وجود دارد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: سیاست گذاری اقتصادی استان کرمان را باید با همکاری مشارکت همه بخش های اقتصادی تغییر بدهیم که الگوی تامین مالی در این زمینه مسئله اصلی است تا بتوانیم رشد ۷.۷ درصدی اقتصاد استان را محقق کنیم.
وی با اشاره به اینکه نتوانستیم حق استان کرمان را از منابع صندوق توسعه ملی دریافت کنیم، افزود: تاکید داریم مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ به صورت هدفمند به توسعه استان کمک کند.
سلطانی نژاد در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در زمینه فضای کسب و کار وضعیت نامناسبی داریم که برای بهبود این فضا درگاه ملی مجوزهای کشور برای راه اندازی و اکنون ۱۷۰۰ مجوز در این سامانه بارگذاری شده و همه می توانند در این درگاه ثبت نام کنند.
وی با اشاره به درآمدهای استان کرمان اظهار کرد: کرمان با  ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بعد از تهران و اصفهان در رتبه سوم کشور قرار دارد از این جهت که به تامین مالی کشور کمک می کنیم خوشحالیم اما با توجه به الگوهایی در تعیین ارقام مالیاتی استان کرمان است، شاید خیلی با وضعیت استان سازگار نباشد و پیشهاد این است براساس سرانه درآمدی، تولید ناخالص داخلی و ... در بودجه سال آینده تعدیل رقم مالیات استان مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: در پنج ماهه امسال حدود ۹۰۰۰ میلیار تومان درآمد مالیاتی وصول کرده ایم.
وی افزود: امسال همچنین ۲۰ میلیارد تومان فروش اموال مازاد را در استان کرمان داشتیم که به طرح های عمرانی دستگاه های اجرائی اختصاص می یابد.
به گزارش ایسنا، سلطانی نژاد تصریح کرد: وزارت اقتصاد سامانه «سوت زن» را راه اندازی کرده و مردم می توانند در نقاطی که از املاک دولتی مازاد و بلااستفاده اطلاع دارند در این سامانه اعلام کنند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان در پایان با اشاره به خزانه داری الکترونیکی عنوان کرد: اقدامات خاصی در راستای دولت الکترونیک انجام داده ایم که اثرات خوبی داشته و یکی از کارها حذف چک در دستگاه های اجرایی بود و به جای آن از سیستم حواله الکترونیک استفاده می شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4865
اخبار مرتبط
نظرات شما