• چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 24 April 2024

  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 24 April 2024
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، خبر داد

۷۰۰ روستای استان کرمان فاقد اینترنت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با انتقاد از عدم وجود اینترنت در ۷۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان کرمان، عنوان کرد: در کل ایران حدود ۵ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار اینترنت ندارند که ۷۰۰ مورد آن در استان کرمان است.

حسین ساجدی فر درباره وضعیت پوشش دهی اینترنت نیز می گوید: پیگیر راه‌اندازی سایت‌های ۵G در استان کرمان هستیم اما کارهای روی زمین مانده زیادی در استان در حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد که باید اولویت بندی شوند.
او با انتقاد از عدم وجود اینترنت در ۷۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان کرمان، در ادامه عنوان کرد: در کل ایران حدود ۵ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار اینترنت ندارند که ۷۰۰ مورد آن در استان کرمان است.
ساجدی فر اظهار کرد: شهرستان جیرفت در سال گذشته بیشترین سرمایه گذاری در عرصه ارتباطات در کل کشور را دارا بوده است.
به گفته این مقام مسئول، با توجه به تحریم ها و کمبود تجهیزات مخابراتی، لذا اگر منطقه ای تجهیزات مخابراتی اختصاص یافته را به موقع نصب و استفاده نکند، آن تجهیزات به مناطق دیگر اختصاص می یابد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان ادامه می دهد: اپراتور ایرانسل در استان کرمان دفتر منطقه ای ندارد و این یک مسئله جدی است. البته مجمع نمایندگان استان به دنبال تاسیس دفتر این اپراتور در کرمان هستند و مکاتباتی را با وزرای ارتباطات و دفاع انجام داده اند
ساجدی فرد در ادامه می گوید: برای رفع مشکل آنتن تلفن همراه در جاده های اصلی استان مکاتباتی با سازمان تنظیم مقررات مبنی بر بررسی وضعیت آنتن دهی جاده های اصلی استان انجام داده ایم که احتمالا قبل از سال این بررسی ها به اتمام می رسد. سپس در جهت رفع مشکل محورهای اصلی استان گام برخواهیم داشت.
او اظهار می کند: در ماه گذشته ۱۷ سایت VAST در مناطق محروم استان جهت ایجاد ارتباط حداقلی نصب و راه اندازی شد که با فعال کردن رومینگ تلفن همراه می توانند اهالی مناطق از خدمات آن سایت ها استفاده کنند.
به گزارش ایسنا، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان در ادامه از آمادگی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در زمان بحران سخن به میان آورد و اظهار کرد: در زمان بحران با BTS های سیار مشکل ارتباطات حل می شود. لذا اگر زیرساخت قطع نشود، مشکلی در این زمینه نداریم و علاوه بر آن به دنبال اجرای فیبر پروتکشن هستیم تا پایداری مناطق را افزایش دهیم.
به گزارش ایسنا، BTS، به مجموعه‌ای از تجهیزات مخابرات گفته می‌شود که در مخابرات بی‌سیم، ارتباط مشترک با شبکه را فراهم می‌کند. این شبکه شامل سامانه جهانی ارتباطات سیار (جی‌اس‌ام)، دسترسی چندگانه تقسیم کدی (CDMA)، وای-فای، وای‌مکس و سایر شبکه‌های گسترده می‌شود. هر چند اصطلاح BTS می‌تواند برای هر یک از استانداردهای مخابرات بی‌سیم بکار رود اما معمولاً برای اشاره به سامانه‌های سیار (مانند تلفن همراه) و CDMA استفاده می‌شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5209
اخبار مرتبط
نظرات شما