• پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024

  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024
در دو هفته ابتدایی آذرماه برگزار می‌شود؛

جشنواره‌های «کویر» و «آفرودسواری» در زرند

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند گفت: طی دو هفته ابتدایی آذرماه امسال، جشنواره "کویر؛ سادگی و آرامش" در تپه‌های شنی دهزوئیه و جشنواره آفرودسواری در منطقه چاشور روستای نصرآباد از توابع یزدان‌آباد برگزار خواهد شد.

محمد اسلامی در این رابطه اظهار کرد: طبق تقویم جشنواره‌های زرند تا پایان سال‌جاری تعداد جشنواره های برگزار شده این شهرستان به ۳۵ عدد می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه جشنواره‌های تپه‌های شنی دهزوئیه و زعفران دشتخاک با ۱۵ هزار نفر شرکت کننده از مهم‌ترین جشنواره‌های سال جاری محسوب می‌شود، افزود: جشنواره‌های روستایی نیز به‌طور متوسط بین ۵ تا ۷ هزار نفر بازدید کننده داشته است.
اسلامی بیان کرد: معرفی ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی، طبیعی، جذب گردشگر، رونق صنعت گردشگری و همچنین کسب و کارهای مبتنی بر صنایع‌دستی و تولیدات روستایی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره‌ها است.
به گزارش ایسنا، مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند ادامه داد: طی دو هفته ابتدایی آذرماه امسال نیز جشنواره بزرگ "کویر، سادگی و آرامش" در تپه‌های شنی دهزوئیه و همچنین آفرودسواری در  منطقه چاشور روستای نصرآباد از توابع یزدان‌آباد را خواهیم داشت و پس از آن نیز تا پایان سال به‌طور هفتگی یک جشنواره برگزار می‌شود.
وی افزود: با توجه به جاذبه‌های مختلف تاریخی، فرهنگی، طبیعی و همچنین آداب و رسوم غنی این شهرستان، تقویم جشنواره‌های ۱۴۰۲ شهرستان زرند به زودی تدوین و چاپ می‌شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5438
اخبار مرتبط
نظرات شما