• سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 23 April 2024

  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 23 April 2024
دامپزشکی کرمان خبر داد

صادرات ۳۲۷ فرآورده‌ خام دامی از کرمان

رییس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی کرمان گفت: ۱۵۰ نفر شتر زنده؛ ۱۳۰ تن پنجه و پای مرغ و همچنین ۴۷ تن آلایش دامی پس از اخذ مجوزهای بهداشتی لازم از ابتدای سال جاری تاکنون از این اداره کل به کشورهای دیگر صادر شده است...

علیرضا سلطانی افزود: این استان به صورت بالقوه توانایی صادرات انواع دام و طیور زنده و فرآورده‌های خام دامی را به کشورهای مختلف دارد و این موضوع تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی این استان بخصوص واحدهای مرغداری و دامداری و صنایع وابسته آن دارد.
وی ارزآوری ایجاد شده از طریق صادرات فراورده های خام دامی را در رشد اقتصادی کشور و استان کرمان تاثیرگذار دانست و ادامه داد: ارزآوری ایجاد شده از این طریق موجبات رشد و بالندگی صنعت دام و طیور را فراهم می‌کند.
رییس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان کرمان تصریح کرد: اقدامات بهداشتی در خصوص محموله‌های صادراتی طبق دستورالعمل‌های بهداشتی - قرنطینه‌ای سازمان دامپزشکی کشور انجام پذیرفته است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی کرمان، وی بیان کرد: برای صادرات محموله‌های مذکور ۱۴ گواهی حمل بهداشتی صادراتی از ابتدای امسال تاکنون در استان کرمان صادر شده است.
سلطانی اظهار داشت: با ارتقای سطح بهداشتی واحدهای دامی و مراکز فراوری فراورده‌های خام دامی در کرمان امکان صادرات دیگر محصولات نیز از مبدا این استان فراهم می‌شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5601
اخبار مرتبط
نظرات شما