• پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024

  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان خبر داد

ضریب نفوذ اینترنت استان کرمان؛ حدود ۸۱ درصد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: اینترنت ۵G از هفته قبل در استان فعال شده و در مجموع ضریب نفوذ اینترنت در استان کرمان ۸۰.۹۲ درصد است...

حسین ساجدی فر در شورای فضای مجازی استان کرمان با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی اظهار کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته، ۳۰۰۰ کیلومتر فیبر نوری طی یک سال به ظرفیت شبکه استان اضافه خواهد شد.
وی افزود: استان کرمان در مصرف اینترنت و داده در اپراتور همراه اول رتبه ششم و در اپراتور ایرانسل رتبه ۱۱ کشور را دارد.
ساجدی فر با اشاره به کاهش مصرف اینترنت بعد از فیلترینگ در استان کرمان بیان کرد: اینترنت ۵G از هفته قبل در استان فعال شده و در مجموع ضریب نفوذ اینترنت در استان کرمان ۸۰.۹۲ درصد است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: با توجه به وسعت استان، در جنوب کرمان در پروتکشن مشکل داریم و در صورتی که با همکاری دستگاه های مختلف ۴۵۰ کیلومتر فیبر نوری اجرا شود، مشکلات حل می شود.
وی اظهار کرد: نیازمند استقرار مرکز IXP در استان کرمان هستیم. زیرساخت ها در استان فراهم است و با استقرار این مرکز افزایش سرعت اینترنت و کاهش هزینه برای مصرف کننده را خواهیم داشت.
ساجدی فر بیان کرد: نیازمند راه اندازی مرکز نوآوری و شتاب دهی در استان هستیم و امیدواریم کارخانه نوآوری ه زودی راه اندازی و به جوانان متخصص استان کمک شود.
به گزارش ایسنا،وی در پایان با تاکید بر لزوم تخصیص یک درصد از بودجه دستگاه ها به فناوری اطلاعات اظهار کرد: این کار می تواند ما را به توسعه پایدار در این بخش برساند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5617
اخبار مرتبط
نظرات شما