• سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 16 April 2024

  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 16 April 2024
کاوش مجازی مقاصد برای تصمیم گیری سفر؛

کمک متاورس به رشد بازار گردشگری

یک نظرسنجی که توسط ۲۴۱۷۹ پاسخ‌دهنده در ۳۲ کشور انجام شد، نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از پاسخ‌دهندگان، قصد دارند از واقعیت مجازی برای الهام بخشیدن به انتخاب‌های خود استفاده کنند...

نظرسنجی جدیدی که توسط Booking.com انجام شده نشان می‌دهد که با باز شدن مرزها به دنبال محدودیت‌های طولانی مدت سفر ناشی از کووید، متاورس، یکی از جدیدترین اکوسیستم‌های رمزارزی، قرار است به مسافران در مورد مقصدهایی که می‌خواهند شخصاً تجربه کنند، کمک کنند.
این تحقیقات نشان می‌دهد که مسافران علاقمند به استفاده از کاوش‌های مجازی برای تصمیم‌گیری در مورد مقاصد هستند. که نشان داد علاقه شدید مسافران به کاوش مجازی مقاصد هنگام تصمیم گیری در مورد سفر خود را نشان می‌دهد. بر اساس تحقیقات انجام شده بیشترین افرادی که تمایل به تجربه متاورس برای تصمیم‌گیری در مورد مقصد سفر را داشتند، متعلق به نسل z ( افراد متولد سال ۱۹۹۶ الی ۲۰۱۲) و میلنیالز ( متولد سال ۱۹۸۰ الی ۱۹۸۵) بودند. نسل z در حدود ۴۵ درصد و میلنیالز ۴۳ درصد این افراد را تشکیل می‌دادند.
نزدیک به نیمی، یا ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان، تمایل خود را برای استفاده از واقعیت مجازی برای الهام بخشیدن به انتخاب‌های خود تایید کردند. در میان این گروه، حدود ۴۵۷۴ شرکت‌کننده به سفر به مکان‌های جدید تنها پس از تجربه مجازی اعتقاد دارند.
علاوه بر این، بیش از ۳۵ درصد از پاسخ دهندگان آماده هستند تا چندین روز را در متاورس بگذرانند تا از محیط اطراف در مقاصد محبوب استفاده کنند. به گفته Booking.com، پشتیبانی از فناوری‌هایی مانند بازخورد لمسی به بهبود این تجربه کمک می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد سواحل شنی و آفتاب استوایی را بدون بیرون رفتن تجربه کنند.
با این حال، ۶۰ درصد از پاسخ دهندگان بر این باورند که تجربیاتی که متاورس و فناوری‌های مجازی ارائه می‌دهند به تجربیات حضوری نزدیک نمی‌شود. برخی از محبوب‌ترین مقاصد برای سال ۲۰۲۳ عبارتند از سائوپائولو (برزیل)، پوندیچری (هند)، هوبارت (استرالیا) و بولزانو (ایتالیا).
پس از اینکه کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) به گزارش فردای اقتصاد، به دنبال جلوگیری از تصاحب اکتیویژن بلیزارد بود، طرح مایکروسافت غول فناوری برای قدم گذاشتن در تجارت متاورس با یک مانع بزرگ روبه‌رو شد.
به گفته ساتیا نادلا، مدیرعامل و رئیس مایکروسافت، خرید اکتیویژن بلیزارد به مبلغ ۶۹ میلیارد دلار "نقش کلیدی در توسعه پلتفرم‌های متاورس" ایفا می‌کرد. با این حال، FTC به اقدامات ضد رقابتی مایکروسافت اشاره کرد. بر اساس این اقدامات مایکروسافت پس از خرید شرکت‌های بازی رقیب، توزیع بازی‌های کنسول را محدود کرد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5997
اخبار مرتبط
نظرات شما