• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
در استان کرمان محقق شد

نرخ ۹۷.۵ درصدی رسیدگی به پرونده‌های قضایی

معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل کرمان با اشاره به رشد ۲ درصدی تعداد پرونده‌های مختومه در ۹ ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل در این استان، گفت: با همت کارکنان دستگاه قضایی و اداری کرمان به نرخ رسیدگی ۹۷.۵ درصدی در پرونده‌ها رسیده‌ایم...

مهدی بخشی در نشست بررسی عملکرد حوزه های قضایی شرق کرمان افزود: درصد ابلاغیه الکترونیک این استان نیز در آذر ماه سال جاری به ۹۳ درصد رسیده است.
وی یادآور شد: در ۹ ماهه اخیر سال جاری اوقات رسیدگی ۴.۵ درصد و اوقات احتیاطی ۷.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است که بیانگر عزم جدی کارکنان خدوم دادگستری کرمان در رسیدگی سریع تر و کیفی تر به پرونده ها است که بر همین اساس میانگین زمان رسیدگی پرونده ها در شعب تحقیق و رسیدگی دادسراها و دادگاه های این استان به ۸۱ روز رسیده است.
معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان به رشد ۲۰ درصدی صدور آرای جایگزین حبس در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز اشاره و بیان کرد: در ۹ ماهه سال جاری سه هزار و ۵۹۵ حکم جایگزین حبس در استان کرمان صادر شده است.
بخشی بیان کرد: در راستای اجرای برنامه های قوه قضاییه در مسیر هوشمندسازی و بهره گیری از فناوری های نوین، در سال جاری بالغ بر ۱۰ هزار و ۸۹۵ دادرسی الکترونیک در کرمان برگزار شده و این استان در این زمینه یکی از استان های پیشرو کشور به شمار می رود.
دبیر هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی استان کرمان گفت: با توجه به اهمیت رعایت حقوق مردم و حفظ کرامت مراجعان، رعایت این اصل به عنوان خط قرمز دستگاه قضایی در بازدیدها لحاظ و بنا بر آن است که هیچ کس در هیچ رده‌ای به خود اجازه ندهد که این اصل را مورد تعرض قرار دهد.
محمدباقر اسلامی بر حفظ و رعایت حقوق شهروندان که از مباحث اساسی تعالیم اسلامی است تاکید و تصریح کرد: امیدوارم تمام پرسنل دستگاه های اجرایی و ادارات با دقت و همت، در احقاق حق و حقوق شهروندان تلاش کنند.
وی ادامه داد: این هیات مبادرت به تهیه گزارش هایی راجع به موارد نقض احتمالی حقوق مددجویان در بازداشتگاه های ثلاثه (پلیس آگاهی، پلیس مبارزه با مواد مخدر و پلیس اطلاعات و امنیت اخلاقی و کلانتری ها وپاسگاه ها خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه موارد نقض حقوق شهروندی به دبیرخانه مرکزی هیات نظارت بر حقوق شهروندی قوه قضائیه اعلام خواهد شد، افزود: شهروندان چنانچه نسبت به عدم رعایت حقوق شهروندی در مراجع انتظامی و بازداشتگاه ها و تحت نظرگاه ها و ادارات زندان ایراد و شکایتی داشته باشند می توانند از طریق دبیرخانه حقوق شهروندی در کرمان اقدام کنند.
هیات قضایی کرمان در سفر به بم با انجام نظارت و بازرسی های پنجگانه، تمام امور مربوط به مراجع قضایی و انتظامی، زندان ها، بازداشتگاه های ثلاثه شهرستان های شرق این استان را مورد ارزیابی و بررسی قرار دادند.
اسلامی افزود: این بازدید ها در راستای رفع مشکلات و نقایص موجود و همچنین تقویت و توسعه نقاط قوت ، انجام پذیرفت.هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی در شهرستان بم مستقر شد.
به گزارش ایرنا،اعضای هیات نظارت و بازرسی حقوق شهروندی استان کرمان در سفر دو روزه به شرق استان کرمان از مراجع قضائی، انتظامی، بازداشتگاه ها و زندان بم بازدید کردند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/6264
اخبار مرتبط
نظرات شما