• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
شناسایی 150 حکم دست‌‌وپاگیر؛

وعده خاندوزی درباره صدور مجوزهای کسب‌وکار

وزیر اقتصاد با انتقاد از رویه صدور مجوز کسب‌وکار که تاکنون دست کارمندان این حوزه برای اعمال سلیقه را باز گذاشته بود، وعده داد که اولا این مشکل برطرف شود و ثانیاً شرط سنی برای اعطای مجوز، تغییر کند...

هفتاد و سومین جلسه هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار، با حضور سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، در این وزارتخانه برگزار شدخاندوزی در این جلسه اعلام کرد که براساس مصوبه جلسه امروز، 150 حکم از موارد دست‌‌وپاگیر برای صدور مجوزهای کسب و کار شناسایی شده و به هیات دولت ارسال می‌شود تا حذف شوند.
به گفته وزیر اقتصاد، 20 حکم دیگر نیز که از سوی مجلس تدوین شده و مانع کسب‌وکارهاست، شناسایی شده و برای رونق کسب و کارها با همکاری مجلس و کمیسیون رونق تولید حذف می‌شود. به گفته او حذف این موارد و تکمیل سامانه مجوزها، یک گام بلند در راستای تسهیل صدور مجوزها خواهد بود.
براساس اظهارات خاندوزی، تمام تاخیرها در صدور مجوزها و فساد، ناشی از قدرت ناحقی بود که مصوبات به مامورین دولتی می‌داد. بر همین اساس وزیر اقتصاد می‌گوید مواردی که ناشی از قدرت و اعمال سلیقه ماموران و کارمندان بوده پالایش شده و «تلاش شده تا اعمال سلیقه را به صفر برسانیم
وزیر اقتصاد اظهار کرد: در نظر داریم سلیقه کارمندان در صدور مجوزهای کسب و کار را حذف کنیم و صدور مجوزها بر اساس مقررات و سامانه صدور مجوزها سریعا ارائه شود.
به گفته خاندوزی، مقررات دولت نباید دستاویزی برای تاخیر در صدور مجوزها باشد و شرایطی مانند داشتن حداقل 27 سال برای راه‌اندازی کسب و کارهایی که با سرمایه افراد انجام می‌شود، جایگاهی ندارد و باید این شرایط حذف شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/6275
اخبار مرتبط
نظرات شما