• سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 16 April 2024

  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 16 April 2024
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان خبر داد

۳۰ میلیون دلار؛ سرمایه‌گذاری خارجی مصوب کرمان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان در نشست خبری گفت: فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان به زبان های مختلف ترجمه و ۲۰ فرصت بروز آن در سایت سازمان سرمایه‌گذاری بارگذاری شده که تاکنون چهار طرح از همین طریق در استان، جذب و آغاز شده است...

صادق سلطانی نژاد افزود: امسال همچنین ۳۰ میلیون دلار طرح مصوب سرمایه گذاری خارجی در استان کرمان داشته ایم و ۱۹ میلیون دلار در پروژه های تولید کامپاند، احداث نیروگاه های خورشیدی، احداث ۲۰۰ هکتار باغ مکانیزه گردو و ... جذب شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: در حال حاضر ۸۹ درصد کسب و کارها به درگاه ملی مجوزها متصل هستند و جای امیدواری است که بتوانیم بهبود فضای کسب و کار کشور را که مورد گلایه بسیاری از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی است، بهبود یابد.
صادق سلطانی نژاد در نشست خبری در ادامه سخنانش با اشاره به عملکرد این اداره کل در سال جاری اظهار کرد: درگاه ملی مجوزها برای سهولت ثبت مجوز کسب و کارها و جلوگیری از گرفتاری در بروکراسی اداری، امضاهای طلایی و متاسفانه برخی راهنمایی های غلط، فعال شده و این بستر فراهم شده تا هر کس در هر شغلی برای کسب مجوز از آن استفاده کند.
وی گفت: این درگاه تاکنون وجود نداشت و یک سال است که دولت و مجلس دنبال هستند مقاومت دستگاه های اجرایی را شکسته و آنها را متقاعد کنند کسب و کارها را در درگاه ملی مجوزها بارگذاری کنند.
سلطانی نژاد افزود: در حال حاضر ۸۹ درصد کسب و کارها به درگاه ملی مجوزها متصل هستند و جای امیدواری است که بتوانیم بهبود فضای کسب و کار کشور را که مورد گلایه بسیاری از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی است، بهبود یابد.
وی تصریح کرد: همه استعلام های بین دستگاهی در گام های بعدی در این سامانه انجام می شود و پیگیری و دریافت پاسخ هر استعلام با دستگاه صادرکننده مجوز است و باید به شکلی عمل شود که صدور مجوزها تسهیل و نظارت پسینی نیز بعد از صدور مجوز دنبال شود تا کار به بهترین شکل به نتیجه برسد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان در ادامه درباره مولدسازی دارایی های دولت بیان کرد: مولدسازی، مصوبه شورای عالی هماهنگی امور اقتصادی است و آیین نامه اجرایی، فرآیند مولدسازی املاک و اموال مازاد دستگاه های اجرایی را در جهت رسیدن به اهداف کشور تسهیل می کند.
وی با اشاره به اینکه افزایش سرمایه گذاری و بهره وری بهتر از اموال و املاک دولت از اهداف مولدسازی است، اظهار کرد: مشارکت با بخش غیردولتی برای اجرای پروژه های عمرانی و تهاتر دارایی های مازاد به منظور ارزش افزایی یا در ازای طلب قطعی پیمانکاران به منظور پیشبرد طرح های نیمه تمام از زمینه های مورد استفاده عواید حاصل از مولدسازی است.
سلطانی نژاد بیان کرد: در استان کرمان بیش از ۱۳ هزار ملک متعلق به دستگاه های اجرایی شناسایی شده که اختیار تشخیص مازاد بودن ملک به خود دستگاه گذاشته شده و پیگیری ها با ما به عنوان مدیریت اموال است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴۵ مجوز فروش اموال مازاد در استان کرمان داریم ضمن اینکه کل منابعی که از محل فروش املاک تاکنون عاید شده، به همان دستگاه برگشت داده شده است.
سلطانی نژاد بیان کرد: ضابطه مند کردن پرداخت تسهیلات بانک ها به بخش غیردولتی شامل تسهیلات اشتغال و تبصره ۱۸ است که سال قبل ۱۲۱۷ میلیارد تومان مصوبه تسهیلات تبصره ۱۸ در استان داشتیم و تاکنون ۱۱۵۸ میلیارد تومان پرداخت شده، ضمن اینکه امسال تاکنون اعتبار ابلاغی از این محل به استان نداشته ایم.
وی در ادامه گفت: درآمدهای استان کرمان در سال جاری افزایش قابل ملاحظه ای نسبت به سال قبل داشته و در بخش مالیاتی که مصوب بودجه سال جاری، ۲۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که در ۱۰ ماهه، ۱۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان وصولی داشته ایم. همچنین در درآمدهای غیرمالیاتی نیز که ۱۶۰۰ میلیارد تومان مصوب بوده، ۶۵۶ میلیارد تحقق پیدا کرده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره وضعیت اقتصادی اظهار کرد: محیط کسب و کار استان مناسب نیست و بخشی مربوط به قوانین کلی کشور است.
وی ادامه داد: هر دستگاه اجرایی که مقررات مخلّ تولید و سرمایه گذاری را احصاء و به ما اعلام کند، می توانیم پیگیری رفع آن مقررات و تسهیل قوانین را در هیئت مقررات زدائی در وزارت اقتصاد داشته باشیم و رهبر معظم انقلاب روز گذشته در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان و کارآفرینان کشور نیز بر مقررات زدائی و علاج راه دراز و پرپیچ و خم فرآیندهای اداری تاکید کردند.
سلطانی نژاد در ادامه با اشاره به صیانت از بانک ها و اینکه امانت مردم باید حفظ شود، تصریح کرد: بانک های خصوصی در استان کرمان نسبتی از منابع را که باید در جهت تسهیلات مصرف کنند، انجام نشده و کمتر از حداقل هایی است که در سیستم بانکی باید رعایت شود.
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه رقم دقیق مصارف بانک های خصوصی استان تا پایان آبان ماه را داریم، افزود: قرار است عدد را تا پایان بهمن ماه به وزیر اقتصادی اعلام کنیم تا وزیر تذکر بدهد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان در پایان درباره انتقال منابع شرکت های بزرگ معدنی به استان کرمان گفت: اخیرا شرکت مس ۱۵۰۰ میلیارد تومان تزریق منابع به استان برای پرداخت تسهیلات به پسته کاران خسارت دیده از سرمازدگی داشته و تسهیلات دارد پرداخت می شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/6506
اخبار مرتبط
نظرات شما