• سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 16 April 2024

  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 16 April 2024
مدیرعامل شرکت نوآوران مس خبر داد

«نوآوران مس» از هدف‌گذاری‌ها پیش افتاد

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی نوآوران مس گفت: بررسی عملکرد سال جاری نشان می‌دهد شرکت صنعتی و معدنی نوآوران مس برای اولین‌بار در تاریخ فعالیت خود از هدف‌گذاری‌های اعلام شده، پیش افتاده است...

مهندس حمید قاطع با اعلام این موضوع که شرکت «نوآوران مس» به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی مس، در 3 حوزه پیمانکاری خاک‌برداری «مس سونگون»، «تأمین خودرو» و «تأمین نیروی انسانی» فعالیت می‌کند، گفت: فعالیت‌های شرکت بر اساس قراردادهای منعقد شده انجام می‌شود و در هر سه حوزه هدف‌گذاری‌های مشخص دارد.
پیش افتادن از اهداف
مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی نوآوران مس در خصوص عملکرد این شرکت در سال 1401 افزود: برای اولین‌بار در تاریخ این شرکت، هدف‌گذاری مرتبط با فعالیت‌های نوآوران مس بیشتر از آنچه معین شده بود، تحقق یافت که این موضوع می‌تواند نویدبخش اتفاقات خوب برای این شرکت در سال آینده باشد.
قاطع اعلام کرد: هدف‌گذاری شرکت در خصوص خاک‌برداری معادن مس سونگون جابه‌جایی 7 میلیون مترمکعب در پروژه خاک پرعیار مواد معدنی و 2.5 میلیون مترمکعب در پروژه خاک کم‌عیار مواد معدنی بر اساس نظر کارفرما بود که این اتفاق تا پایان سال 1401 حتی بیش از تعهدات صورت می‌گیرد. قرارداد شرکت با معادن مس سونگون نیز برای تا پایان فروردین‌ماه سال 1402 پابرجا است و برنامه‌ریزی ما برای سال آینده این است که خاک‌برداری معادن مس سونگون دوبرابر بیش از سال 1401 بر اساس نظر کارفرما باشد؛ بنابراین حجم خاک‌برداری در سال 1402 افزایش خواهد یافت.
کارنامه اشتغال‌زایی
مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی نوآوران مس افزود: در قرارداد تأمین نیروی انسانی دفتر مرکز ملی مس و مجتمع سونگون نیز بر اساس نیاز کارفرما باتوجه‌به افزایش ظرفیت تولید، تعداد نیروی انسانی جذب شده افزایش داشت. جذب این افراد نیز از طریق آزمون‌های جامع دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه سهند تبریز انجام شده و می‌شود. 315 متقاضی نیز در آزمون جامع شرکت کردند و همه آن‌ها قبول و جذب کار شدند. آزمون جدیدی نیز برگزار می‌شود که باید 150 پرسنل جدید جذب این شرکت شوند. تمام استانداردها نیز در برگزاری آزمون و جذب نیروهای جدید رعایت می‌شود. طبق قانون برنامه ششم توسعه نیز جذب نیروهای بومی نسبت به دیگر افراد در اولویت است یا به طور برابر نیروهای محلی جذب شرکت نوآوران مس می‌شوند. به گفته قاطع، در خصوص تأمین خودرو نیز بر اساس نیاز کارفرما، خودروهای موردنیاز تأمین و در اختیار شرکت قرار داده می‌شود.
برنامه سال آینده
مهندس حمید قاطع، اعلام کرد: شرکت صنعتی و معدنی نوآوران مس برای سال آینده تمرکز خود را بر افزایش تولید گذاشته است که براین‌اساس خاک‌برداری خاک سبک‌وسنگین مواد معدنی و همچنین جذب نیرو انسانی توانمند جهت استفاده در پست‌های موردنیاز افزایش خواهد یافت. هدف‌گذاری سال 1402 برای خاک‌برداری 15 میلیون مترمکعب است و برای همین منظور به نظر می‌رسد جذب نیروی انسانی نیز رشد زیادی داشته باشد. البته جذب نیرو در اختیار کارفرما است و تصور ما این است که باتوجه‌به افزایش ظرفیت خاک‌برداری معادن مس سونگون بیش از یک هزار نیروی کار موردنیاز باشد.
آینده امیدبخش صندوق مس
مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی نوآوران مس در خصوص عملکرد صندوق بازنشستگی مس و چشم‌انداز آینده این صندوق گفت: صندوق بازنشستگی مس می‌تواند باتوجه‌به درآمد شرکت‌ها که در نهایت تأمین مالی صندوق برای پرداخت حقوق بازنشسته‌ها را انجام می‌دهد، با ایجاد هم‌افزایی بین شرکت‌های تحت پوشش خود اقدامات بسیار مثبتی را به انجام برساند. مثلاً در حوزه تأمین ماشین‌آلات و قطعات ماشین‌آلات صنعتی که نیاز مبرم و ضروری شرکت‌های معدنی است، متأسفانه شرکتی زیرمجموعه صندوق بازنشستگی مس وجود ندارد که این وظیفه را برعهده بگیرد.
به گزارش روابط عمومی صندوق بازنشستگی مس، وی گفت: با پرکردن این خلأ سود سرشاری روانه صندوق می‌شود و شرکت‌های معدنی نیز بابت تهیه قطعات باکیفیت آسوده‌خاطر خواهند شد. تولید ثروت از دارایی‌های مس در صندوق بازنشستگی نیز می‌تواند بیش از آنچه وجود دارد نمایان شود. سیاست‌گذاری و استراتژی صندوق بازنشستگی و ایجاد تعامل خوب میان شرکت‌های زیرمجموعه و صنایع ملی و مجتمع‌ها، عامل مهمی در پیشبرد اهداف ملی مس است. باتوجه‌به افزایش تولید و سیاست‌گذاری‌های کلان در حوزه مس، متأسفانه در حال حاضر متأسفانه اطلاع‌رسانی مناسبی از افزایش توان تولید شرکت‌های زیرمجموعه صندوق وجود ندارد که باید نسبت به آن تدبیر کرد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/6746
اخبار مرتبط
نظرات شما