• چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 17 April 2024

  • چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 17 April 2024
با بهره‌گیری از دانش و تکنولوژی روز تولید و نیروی انسانی نخبه و جوان؛

تحقق رشد تولید در توسعه آهن و فولاد گل‌گهر

شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر به عنوان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده آهن ‌اسفنجی در کشور، با تکیه بر دانش و تکنولوژی روز تولید و توان نخبگان و متخصصان داخلی، موفق به ثبت رکود کم‌نظیر تولید 300 هزار و 301 تن آهن اسفنجی در دو واحد مگامدول گوهر و کوثر طی فروردین ماه سال جاری شده است...

این موفقیت و دستاورد بزرگ، بیانگر عزم بالای این شرکت در راستای تحقق شعار سال مبنی بر رشد تولید است.
شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر، بزرگ‌ترین عرضه‌کننده آهن‌اسفنجی در کشور به شمار می‌آید. این شرکت با بهره‌برداری از دو کارخانه احیا مستقیم تحت عناوین مگامدول گوهر با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 700 هزار تن آهن‌اسفنجی و مگامدول کوثر با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 850 هزار تن آهن‌اسفنجی، ضمن نقش‌آفرینی موثر در زنجیره فولاد، منجر به رونق اشتغال‌زایی چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم در سطح منطقه و کشور شده است.  تولید آهن‌اسفنجی در شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر، با استفاده از روش میدرکس انجام می‌شود و این شرکت قادر به تولید آهن‌اسفنجی گرم (HDRI) و آهن‌اسفنجی سرد (CDRI) است.
شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر با رویکرد متنوع‌سازی محصول، گام‌های بلندی در مسیر توسعه برداشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به پروژه احداث کارخانه مگامدول طوبی با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 850 هزار تن آهن اسفنجی اشاره کرد. با احداث و راه‌اندازی این کارخانه، به ظرفیت تولید سه میلیون و 550 هزار تنی فعلی آهن‌اسفنجی این شرکت افزوده می‌شود. احداث کارخانه فولادسازی و نورد گرم، دیگر پروژه شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر با ظرفیت تولید بالغ بر سه میلیون تن ورق نازک فولادی با ضخامت 0.8 تا 20 میلی‌متر است که بهره‌برداری از آن تا نیمه دوم سال 1403، منجر به تامین محصولاتی منحصربه‌فرد و استاندارد که هم‌اکنون در داخل کشور تولید نمی‌شود، خواهد شد.
اشاعه فرهنگ مشتری‌مداری همگام با توسعه تولید
ترکیب سهام‌داران شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر را شرکت‌ معدنی و صنعتی گل‌گهر (35 درصد)، شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه گل‌گهر (15 درصد) و شرکت‌های آهن و فولاد غدیر ایرانیان، بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و موسسه صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌های ملی هر یک به میزان 10 درصد تشکیل می‌دهند. این شرکت همواره تلاش کرده است با حمایت سهام‌داران خود، رضایت مشتریان در بالاترین سطح ممکن را جلب کند و بر همین اساس اشاعه فرهنگ مشتری‌مداری در دستور کار این مجتمع فولادی قرار گرفته است. این شرکت به طور مداوم وضعیت کسب‌وکار مشتریان خود را بررسی می‌کند و جهت مدیریت بهینه رضایت مشتریان، نسبت به رتبه‌بندی آن‌ها بر اساس مدل «RSVP» اقدام کرده است. شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر همچنین نسبت به استقرار استاندارد «ISO10004» جهت سنجش رضایت مشتریان و همچنین استاندارد «ISO10002» جهت مدیریت شکایات اقدام کرده و موفق به اخذ گواهینامه‌های لازم شده است.
افزایش کیفیت محصول نهایی که همان آهن اسفنجی است، پارامتر مهم دیگری به شمار می‌آید که بررسی و ارزیابی کارشناسانه آن، به طور مداوم در شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر انجام می‌شود. درصد متالیزاسیون (MD)، میزان آهن فلزی، درصد سولفور و فسفر، درصد کربن و درصد نرمه، از جمله مهم‌ترین پارامترهای کیفی آهن اسفنجی مورد نظر فولادسازان به شمار می‌آیند. بر همین اساس همواره عوامل موثر بر کیفیت محصول در این شرکت، شناسایی و اقدامات لازم برای بهبود آن‌ها صورت می‌پذیرد. تامین پایدار مواد اولیه و رعایت حداقل‌ فاکتورهای شیمیایی و فیزیکی، از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام می‌شود. در نهایت این موارد نه تنها منجر به افزایش سودآوری شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر شده بلکه گامی مستحکم برای ارتقای سطح مدیریت کیفیت و قرار گرفتن در مسیر رشد و تعالی این مجموعه عظیم فولادی است.
شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر با بهره‌گیری از دانش و فناوری روز دنیا و رفع اشکالات موجود در خط تولید، همواره به دنبال بهبود کیفیت تولیدات خود بوده است. در همین راستا، چالش‌های تولید و مسائل مرتبط با کیفیت محصول به صورت طرح مسئله و یا پروژه‌های پژوهشی بررسی و سپس با تکیه بر توان و دانش فنی متخصصان داخلی و مطالعات و کارشناسی‌های دقیق، راهکارهای علمی و عملی برای رفع این مشکلات ارائه می‌شود. این شرکت در راستای تحقق چشم‌انداز اهداف استراتژیک خود به ویژه در حوزه فناوری و تکنولوژی، علاوه بر استقرار نظام مدیریت استراتژیک، استقرار نظام مدیریت دانش و نظام مدیریت تحقیق و توسعه را در دستور کار خود قرار داده است. هدف از استقرار این نظام‌ها علی‌الخصوص نظام تحقیق و توسعه در شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر، کاهش قیمت تمام شده، افزایش تولید زیرسقفی، مدیریت کارآمد دارایی‌های فیزیکی، افزایش ظرفیت تولید، توسعه سبد محصول، استفاده بهینه از ضایعات در راستای اقتصاد چرخشی و آینده‌پژوهشی و تحلیل تکنولوژی‌های روز صنعت فولاد است.
ثبت موفقیت‌های پیاپی در شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر

شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر موفق به ثبت موفقیت‌های بی‌شماری طی ماه‌های اخیر شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به کسب تندیس واحد نمونه برتر ملی و استانی در صنعت از سی و چهارمین جشنواره امتنان از نخبگان کار و تولید، کسب لوح و تندیس شرکت برگزیده و پیشرو در توسعه فناوری از همایش بنگاه، فناوری و رشد اقتصادی، کسب تندیس بلورین جایزه ملی تعالی از بیستمین دوره جایزه ملی تعالی، کسب تندیس زرین یک‌ستاره در بخش صنعت، معدن و تجارت از پنجمین جشنواره ملی صنعت سلامت‌محور و همچنین انتخاب به عنوان واحد برتر شاخص مسئولیت‌پذیری و تاب‌آوری سازمان در دوران کووید 19 و پاندمی بیماری‌های نوظهور و واحد برتر شاخص خدمت‌رسانی و پاسخگویی سلامت به مشتریان و ذی‌نفعان در همین جشنواره اشاره کرد.
شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر همواره در تلاش است با درک علمی از مسئولیت‌های اجتماعی و با حفظ اصول سه‌گانه پایداری محیط زیست، اقتصاد و جامعه، به توسعه پایدار شهرستان سیرجان یاری رساند. اشتغال‌زایی و رفع بیکاری در شهرستان سیرجان و استان کرمان، یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های اجتماعی شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر به شمار می‌آید و با توجه به اشتغال‌زایی بالغ بر دو هزار و 700 نفری به صورت مستقیم در حوزه‌های مختلف کاری این شرکت، بیش از ۱۱ درصد سهم اشتغال منطقه گل‌گهر به این شرکت تعلق یافته است. با توجه به فناوری‌ها و تکنولوژی‌های خاص و منحصر به فرد مورد استفاده در کارخانه‌ها و پروژه‌های فعال توسعه آهن و فولاد گل‌گهر، بسیاری از نخبگان شهرستان سیرجان و استان کرمان جذب این شرکت عظیم فولادی شده‌اند. تکمیل و بازسازی سالن همایش‌های سیرجان، خانه دکتر علی صادقی و پارک آبی دلفین، از دیگر اقدامات این شرکت در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی محسوب می‌شوند.
ثبت رکورد مجموع تولید ماهانه دو واحد مگامدول آهن اسفنجی شرکت یعنی گوهر و کوثر به میزان 300 هزار و 301 تن در فروردین ماه امسال و همچنین ثبت رکورد تولید ماهانه بدون توقف آهن اسفنجی در واحد کوثر به میزان 156 هزار و 812 تن طی همین مدت، بیانگر این مهم بوده که شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر، عزم خود برای تحقق شعار سال مبنی بر رشد تولید را از همان ابتدای سال جزم کرده است و بدون شک با بهره‌گیری از دانش و تکنولوژی روز تولید و نیروی انسانی نخبه و جوان، به مسیر روبه‌رشد خود در سال جاری ادامه می‌دهد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7384
اخبار مرتبط
نظرات شما