• سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 23 April 2024

  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 23 April 2024
در مجمع عمومی عادی سالانه ۱۴۰۱ صورت گرفت

تشریح دستاوردهای توسعه‌ای میدکو

اقتصاد کرمان: مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع فوق‌العاده هلدینگ میدکو، صبح امروز با دستور کار قرائت گزارش هیئت مدیره، بررسی گزارش صورت مالی شرکت منتهی به 29 اسفند 1401 و اصلاح اساسنامه با حضور 96.26 درصد سهام‌داران برگزار شد. میدکو در پایان مجموع عمومی سالیانه 300 ریال سود بین سهام‌داران خود تقسیم کرد...

علی اصغر پورمند، مدیرعامل شرکت در مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت گفت: مجموع عملیات معدنی میدکو در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۴ میلیون تن رسیده است. همچنین این شرکت در این سال موفق به تولید بالغ بر ۱۵ میلیون تن محصول شامل شمش فولاد، گندله، کنسانتره، کاتد مس، کنسانتره زغال‌سنگ، آهک و دولومیت پخته‌شده و... شده و از این میزان ۶.۶ میلیون تن محصول به فروش رفته که ۷۹ درصد این فروش داخلی و ۲۱ درصد باقی‌مانده آن صادراتی بوده است.
به گفته وی، در سال گذشته میدکو موفق به بهره‌برداری از چند پروژه مهم مانند استحصال آب از باطله کنسانتره سنگ‌آهن (Dewatering) و خشک‌کن کنسانتره سنگ‌آهن (Dryer) مجتمع فولاد زرند ایرانیان، راه‌اندازی گرم واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت فولاد بوتیای ایرانیان و راه‌اندازی واحد تولید شمش منیزیم در شرکت فروسیلیس غرب پارس شده است.
مدیرعامل هلدینگ میدکوافزود: کارخانه احیا مستقیم شرکت فولاد بوتیای ایرانیان، تغلیظ مس چاه‌فیروزه، تجهیز و راه‌اندازی زغال‌سنگ گلندرود، جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهرهای کرمان و زرند، از جمله پروژه‌های میدکو به شمار می‌آیند که با پیشرفت چشمگیری در سال جاری همراه بوده‌اند.
وی تصریح کرد: حفظ محیط زیست و توسعه جوامع محلی در کنار ایفای مسوولیت‌های اجتماعی، همواره در دستور کار میدکو قرار داشته است. اهدای بن خرید و بسته‌های ویژه حمایتی به دانش‌آموزان و همچنین تامین اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی برای مراکز بهداشتی و درمانی در دوران کرونا، از جمله اقدامات میدکو در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی بوده است.
پورمند خاطرنشان کرد: کسب رتبه ۳۳ در بیست و پنجمین دوره همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران (IMI۱۰۰)،   کسب بالاترین سطح تندیس سیمین جایزه تعالی سازمانی از بیستمین همایش ملی تعالی سازمانی و کسب تندیس زرین جایزه بین‌المللی مدیریت دانشی (KM۴D)، از جمله موفقیت‌های میدکو در سال گذشته بوده است
وی ادامه داد: فروش تلفیقی میدکو در سال گذشته به۳۹۱ هزار و ۷۲۷ میلیارد ریال رسیده است. ضمن اینکه سود خالص این شرکت معادل ۳۰۳ ریال بوده است.
مدیرعامل هلدینگ میدکوگفت: میزان صادرات محصولات میدکو در سال ۱۴۰۱ با رشد ۹ درصدی نسبت به سال قبل از آن همراه بوده است. میدکو در سال ۱۴۰۰، موفق به صادرات ۱۶ درصد محصولات خود و در سال گذشته، موفق به صادرات ۲۵ درصدی شده است.
وی تاکید کرد: در تلاش هستیم میزان عملیات معدنی در سال ۱۴۰۲ را به ۱۳۰ میلیون تن افزایش دهیم و توسعه و رشد تولید در سال جاری را در دستور کار خود قرار داده‌ایم
به گزارش اقتصاد کرمان و به نقل از روابط عمومی میدکو، پورمند افزود: با مشارکت ۵۰ درصدی شرکت ملی صنایع مس ایران، به دنبال تولید ۵۰ هزار تن کاتد مس هستیم. که با توجه به محدودیت‌هایی که در تامین کنسانتره مس مواجه ایم، نسبت به واردات کنسانتره برای اجرای پروژه مس چاه فیروزه اقدام  و آن را در اختیار شرکت بابک مس ایرانیان قرار داده‌ایم
 وی تصریح کرد: عمده آب مصرفی میدکو در صنعت فولاد در بخش کنسانتره‌سازی و فولادسازی است. کمترین فشار را روی منابع آب زیرزمینی وارد می‌کنیم و به همین منظور نسبت به تصفیه و بازچرخانی آب مصرفی در واحدهای فولادسازی فولاد بوتیای ایرانیان و فولاد زرند ایرانیان اقدام کرده‌ایم. پروژه دیواترینگ و درایر فولاد زرند ایرانیان نیز با هدف کاهش مصرف آب راه‌اندازی شده است
مدیرعامل هلدینگ میدکو خاطرنشان کرد: این شرکت با کمترین حادثه در پروژه‌های خود مواجه بوده است و همواره در زمینه HSE، آموزش‌ها و اقدامات لازم را انجام داده‌ایم.
به گفته وی، زغال‌سنگ، صنعتی بوده که به شدت در کشور ما مهجور واقع شده است و اگر به زغال‌سنگ به چشم یک صنعت نگاه شود، سودآوری قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.
پورمند افزود: قطعی برق در سه ماه تابستان و قطعی برق و گاز طی سه ماه زمستان سال پیش، میزان تولید میدکو را تحت تاثیر قرار داد. میزان برق مصرفی این شرکت در حوزه تولید فولاد، حدود ۷۰۰ مگاوات است. به همین منظور راه‌اندازی گرم واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت فولاد بوتیای ایرانیان به ظرفیت ۴۵۵ مگاوات را در دستور کار خود قرار داده‌ایم تا بخشی از نیاز میدکو به برق را مرتفع کنیم.
وی ادامه داد: دو شرکت زیرمجموعه هلدینگ میدکو که بابک مس ایرانیان یکی از آن‌هاست، دانش‌بنیان شده‌اند و برنامه‌های عملیاتی ویژه‌ای در حوزه دانش‌بنیان داریم.
مدیرعامل هلدینگ میدکو تصریح کرد: همچنین متنوع‌سازی محصول در این شرکت بر اساس نیازسنجی بازارهای جهانی صورت می‌پذیرد و بر همین اساس نیم‌نگاهی به تولید فولاد آلیاژی در مجموعه داریم. در این راستا باید تمامی شرایط به ویژه تامین انرژی برق و گاز را در نظر بگیریم
صبح روز چهارشنبه دهم خردادماه ۱۴۰۲ مجمع عمومی عادی سالانه و مجمع عمومی فوق العاده شرکت مادرتخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)   با حضور ۴۶/۹۶ درصد از صاحبان سهام این شرکت در هتل المپیک تهران برگزار شد.
در مجمع عمومی عادی سالانه میدکو، ریاست مجمع را مجید قاسمی، مدیرعامل محترم بانک پاسارگاد و رییس هیات مدیره میدکو بر عهده داشت.
در ادامه این مجمع  اعضای هیات رییسه به پرسش‌های سهامداران پاسخ داده شد و سهامداران با رای خود مواردی چون نحوه تقسیم سود (به ازای هر سهم ۳۰۰ ریال)، حق حضور اعضای غیرموظف هیات مدیره و میزان پاداش هیات مدیره را تعیین کردند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7497
اخبار مرتبط
نظرات شما