• چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ -
  • 17 July 2024

  • چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ -
  • 17 July 2024
در گستره ۷۵۰ هکتاری انجام می‌شود؛

طرح بیابان‌زدایی از مراتع زرند

با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان، عملیات بیابان‌زدایی و احیای مراتع در۷۵۰ هکتار از مراتع منطقه حسن‌آباد شهرستان زرند آغاز شد...

به مناسبت روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی و خشکسالی ‌با شعار «نقش و حقوق زنان در مدیریت پایدار سرزمین» در مراسمی با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌، فرماندار زرند، جمعی از مسئولین اجرایی و صنعتی و معدنی شهرستان زرند، عملیات بیابان‌زدایی و احیاء مراتع در۷۵۰  هکتار از مراتع منطقه حسن‌آباد شهرستان زرند آغاز شد.
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان در این مراسم گفت: زرند یکی از ۴۸ مناطق بحرانی بیابانی به شمار می‌رود و خوشبختانه اقدامات مقابله‌ای بسیار ارزنده‌ای در این منطقه با مشارکت بخش خصوصی و مردم صورت گرفته که می‌تواند الگویی برای دیگر مناطق ‌باشد.
امیر حسن‌زاده با بیان اینکه مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی بسیار موثر است، افزود: هرجا که ارتباط مردم و منابع طبیعی فعال بوده موفقیت‌های ارزنده‌ای در پی داشته است.
به گزارش ایسنا،وی تصریح کرد: باید از مشارکت مردم برای حفاظت از منابع طبیعی استفاده شود، زیرا اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری با توجه به خشکسالی‌های پی در پی  امری ضروری و با اهمیت‌ است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7696
اخبار مرتبط
نظرات شما