• شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ -
  • 27 July 2024

  • شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ -
  • 27 July 2024
شهردار کرمان تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها در مسایل شهری

در دیدار بهرام بختیاری و محمد ذو‌نعمت کرمانی، دو عضو هیات‌علمی بخش مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید باهنر کرمان، با شهردار کرمان، بر استفاده از دانش و تجربه استادان و همکاری بر شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید شد...

شهردار کرمان در این نشست که در شهرداری کرمان برگزار شد، گفت: سخنرانی‌ها و مقالات ارائه‌شده در این همایش که به مسائل حوزه آب و کاشت درخت و گیاه پرداخته‌اند و مدل‌های خوبی ارایه کرده‌اند، آورده‌ مهمی برای شهر کرمان است.
سعید شعرباف افزود: همکاری دانشگاه و شهرداری و استفاده از استادان خارج از کشور که در این مسائل خبره هستند، برای شهر کرمان بسیار مفید است؛ ضمن اینکه می‌تواند مدل‌های تجربه‌شده موفق در زیست‌بوم‌های مشابه را ارایه دهد و ارتباطات بین‌المللی کرمان را گسترده‌تر کند.
وی با بیان اینکه شهرداری کرمان از برگزاری همایش و کارگاه‌های علمی در این حوزه استقبال می‌کند، اظهار داشت: همکاری بین دانشگاه و شهرداری، می‌تواند با تحقیق، راهکار و پیشنهاد علمی ازسوی دانشگاه و ورود به صحنه اجرا ازسوی شهرداری، نمونه یک همکاری خوب و موثر باشد.
شهردار کرمان، با اشاره به اینکه شهرداری با مسایلی مانند تصفیه آب، شوری بالای آب، تأمین شبکه آب خام و انواع گیاهان مقاوم و کاشت درختان مثمر و متناسب با آب‌وهوا و خاک کرمان مواجه است، تأکید کرد: باید به سمت رویدادهایی برویم که از تجربیات و دانش شرکت‌های دانش‌بنیان در مسایل شهری استفاده کنیم که در این خصوص مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری کرمان، آماده همکاری با ایده‌های علمی و برتر است.
شعرباف بیان کرد: شهرداری به تجربیات میدانی و عملی نیاز دارد تا نقاط ضعف و قوت کار مشخص و برای اجرا مفید باشد.
وی افزود: علی‌رغم اینکه به نظر می‌رسد سرانه فضای سبز کرمان به استاندارد نزدیک است، اما کیفیت و نامتواز‌ن‌بودن، جزو مشکلات این بخش است.
به گزارش کرنا،شهردار کرمان ادامه داد: باید برای بهترشدن فضای سبز، کیفیت آن و رفع اشکالات فضای سبز از اساتید دانشگاه کمک بگیریم و در این زمینه آماده‌ایم برای برگزاری کارگاه‌های علمی از استادان داخل و خارج کشور که در مطالعه مدل‌های آب و کشت، صاحب‌نظرند، دعوت کنیم و برای تأمین آب خام کرمان و آبیاری فضای سبز این شهر، تلاش کنیم.
گفتنی است؛ در این نشست، محمد ذو‌نعمت کرمانی، رییس شانزدهمین همایش ملی «آبیاری و کاهش تبخیر» از همکاری شهردار کرمان در برگزاری این همایش قدردانی و بر ادامهٔ این همکاری با شهرداری کرمان، تأکید کرد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9438
اخبار مرتبط
نظرات شما