• یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 12 May 2024

  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 12 May 2024
برای اولین بار در صنعت سیمان کشور صورت گرفت؛

تولید ترکیبات سیمان استخوانی در «سیمان کرمان»

برای اولین بار در صنعت سیمان کشور تولید نمونه آزمایشگاهی سیمان های استخوانی در سیمان کرمان صورت پذیرفت. مدیر عامل سیمان کرمان گفت: خوشبختانه با توکل بر خدا، همت والای فرزندان دیار کریمان و نقش موثر حمایتی هیات مدیره و هلدینگ سیدکو تولید ترکیبات آزمایشگاهی سیمان های استخوانی کلسیم فسفاته با موفقیت به ثمر نشست...

فریدون رحمانی افزود:سیمانهای استخوانی کلسیم فسفاتی بهترین جایگزین برای ترمیم توده سخت بدن می باشند.این مواد در اشکال مختلف نظیر گرانولی یا بصورت ذره، بلوکهای متراکم یا متخلل، و یا به شکل سیمان به عنوان جایگزین بافت استخوانی استفاده می شوند.
وی اظهار داشت: کلسیم فسفاتها ترکیباتی اند که در فرآیند استخوان سازی بدن مورد استفاده قرار می گیرند. بدیهی ست ورود صنعت سیمان به عرصه محصولات پزشکی افق جدیدی در این صنعت رقم خواهد زد.
رضا فرازمند مدیر کنترل کیفی سیمان کرمان هم اضافه کرد: اگر تولید سیمان های استخوانی را به دو گروه پزشکی و دندانپزشکی تقسیم کنیم؛ هر کدام از این گروه ها خود به چند شاخه زیرمجموعه تقسیم می شوند که در واحد تحقیق و توسعه سیمان کرمان بطور همزمان پژوهش ها در یک زیر شاخه ی سیمان پزشکی و یک شاخه سیمان دندانپزشکی آغاز شده است.
تنوع محصولات تولیدی و کاربردهای متفاوت آنها شیوه های تولید مختلفی را پیش رو قرار داده است که دستیابی به آن ها کاملا تخصصی و دانش بنیان است.
به گزارش روابط عمومی سیمان کرمان، در همین راستا تولید نمونه آزمایشگاهی ترکیبات سیمان استخوانی صورت گرفته است و واحد تحقیق و توسعه سیمان کرمان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حال بررسی تست های تکمیلی، رفع نواقص و بهبود شرایط تولید بهینه این نوع محصولات ویژه است.
شایان ذکر است محصولات تولیدی که از لحاظ تست های شیمیایی و فیزیکی نتایج قابل قبولی را داشته باشند با رعایت دستورالعمل های پزشکی جهت تست های زیستی به کار گرفته خواهند شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/6046
اخبار مرتبط
نظرات شما