• جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024

  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024
مدیر حمل‌و‌نقل و انبارهای «توسعه آهن و فولاد گل‌گهر»مطرح کرد:

کاهش هزینه‌های حمل با بهبود زیرساخت‌های ریلی

مدیر حمل‌و‌نقل و انبارهای شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر با بیان اینکه یکی از زیرساخت‌های اصلی صنعت فولاد، سیستم حمل‌ونقل و لجستیک است، گفت: برخورداری از سیستم حمل‌ونقل با ظرفیت مناسب حمل بار، امری کاملا ضروری به نظر می‌رسد...

علی چنگیزی با تاکید بر اینکه در میان سیستم‌های مختلف حمل‌ونقلی، جابه‌جایی از طریق خطوط ریلی در صنایع فلزی و معدنی با توجه به قیمت مناسب‌تر اهمیت ویژه‌ای دارد، بیان کرد: در پایان سال ۱۴۰۰، طول کل خطوط اصلی راه‌آهن کشور ۱۴ هزار و ۲۶۸ کیلومتر بوده است. به نظر می‌رسد که برای حمل‌ونقل ریلی در صنعت فولاد با ظرفیت ۹۵ میلیون تن مواد خام و محصول برای افق ۱۴۰۴، باید مجموعا حدود دو هزار و ۲۲ کیلومتر به صورت خط جدید و یک هزار و ۲۵۵ کیلومتر به‌ صورت خط دوم در شبکه ریلی احداث شود. با این حال با توجه به سهم حدود ۷۰ درصدی بخش معادن و فلزات از کل حمل‌ونقل ریلی کشور، سرعت سیر فعلی بسیار پایین است.
وی افزود: در زنجیره فولاد منطقه گل‌گهر، با توجه به اینکه حمل ماده اولیه از محل معادن تا واحدهای فولادسازی فرایندی با حجم بسیار بالاست، حمل‌ونقل و لجستیک از اهمیت بالایی برخوردار است.
مدیر حمل‌و‌نقل و انبارهای شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر عنوان کرد: این موضوع برای شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر نیز که بخشی از محصول خود را صادر می کند، حائز اهمیت است؛ از آنجایی که ظرفیت حمل جاده‌ای محدود بوده و زیر‌ساخت‌های جاده‌ای جوابگوی این حجم از حمل بار را ندارد، همواره شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر در بعضی از بازه‌های زمانی در سال با چالش ارسال و حمل بار به بندرعباس جهت صادرات محصول مواجه می‌شود.
به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر، چنگیزی تصریح کرد: توسعه، چاره اصلی برون‌رفت از چالش‌های کنونی بخش حمل‌ونقل، پوشش دادن و تحقق اهداف پیش‌بینی شده برای توسعه زیرساخت‌های ریلی کشور است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تعدد طرح‌های توسعه در منطقه گل‌گهر و در راس آن، کارخانه فولادسازی و تولید ورق شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر که بخشی زیادی از این تولید صادر خواهد شد، ایجاد خط ریلی جدید و یا حتی انحصاری برای گل‌گهر از سیرجان به بندرعباس ضروری به نظر می‌رسد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7962
اخبار مرتبط
نظرات شما