printlogo


سرعت طوفان در شهر کرمان به ۱۰۰ کیلومتر رسید؛
آخرین وضعیت راه‌های کرمان در طوفان شن
آخرین وضعیت راه‌های کرمان در طوفان شن
کد خبر: 10407
کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمان با بیان اینکه در شمال استان با وزش شدید باد، همراه با کاهش دید و کیفیت هوا مواجهیم گفت: بیشترین سرعت وزش باد با ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای شهر کرمان بوده و دید به صفر رسیده است...
مریم سلاجقه افزود: تا ساعت اولیه امشب وزش باد و گرد و خاک را در استان داریم، وزش باد نسبتا شدید در شرق داریم اما شدت آن در شمال استان بیشتر است.
وی اظهار داشت: سرعت وزش باد در شهرستان کرمان ۱۰۰ کیلومتر، رفسنجان و انار ۵۵ کیلومتر و در زرند به ۷۲ کیلومتر در ساعت رسیده و دید در این شهرها در حد صفر است.
سلاجقه با بیان اینکه وزش باد تا ساعات اولیه شب ادامه خواهد داشت گفت: مردم از تردد در جاده ها و حضور در کنار درختان خودداری کنند.
وی همچنین ادامه داد: در مناطق جنوبی استان کرمان امروز بارش باران را داریم و فردا از میزان ناپایداری‌های جوی کاسته خواهد شد و جوی پایدار را در استان خواهیم داشت.
کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان کرد: ضمن اینکه کاهش محسوس دما را از فردا داریم و احتمال خسارت سرما هست لذا توصیه می کنیم گلخانه داران، مرغداری‌ها و دامداری‌ها نسبت به تنظیم دما دقت و سیستم گرمایشی خود را بررسی کنند و در وضعیت دمای نهالستان ها نیز دقت شود.
انسداد دسترسی به یزد و کُندی تردد در شرق
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: جاده انار - مهریز از هر ۲ سمت کرمان و یزد به علت افزایش ایمنی در جریان طوفان شن تا اطلاع بعدی مسدود اعلام شد.
احسان عراقی زاده افزود: رانندگان طی هماهنگی با اداره راهداری تا فروکش کردن طوفان در شهرهای انار و مهریز متوقف می‌شوند.
وی با بیان اینکه مابقی راه‌های استان کرمان باز و تردد در آنها جریان دارد به رانندگان توصیه کرد: رانندگان در جاده های بم - ریگان - ایرانشهر و بم - فهرج - زاهدان که طوفان شن در این محورها جریان دارد، به توصیه راهداران و پلیس توجه کنند.
به گزارش ایرنا،عراقی زاده ادامه داد: رانندگان در شرایط طوفان در صوت انسداد جاده یا دید ناکافی ،خودرو خود رابه منتهی‌الیه سمت راست یا خارج از جاده هدایت کنند، چراغ ها را روشن و چراغ خطر در طول مسیر طوفان روشن باشد زیرا در طول طوفان شن دیدن و دیده شدن بسیار مهم هست.
مناطق گسترده ای از شمال تا شمال‌غرب، شمال‌شرق تا سیرجان در کرمان از صبح جمعه درگیر طوفان شن شده است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/10407