printlogo


هزارنفر در بردسیر و سیرجان تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کردند
هزارنفر در بردسیر و سیرجان تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کردند
کد خبر: 106
نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی گفت: طی چند سال گذشته تاکنون یکهزار و 127نفر در این دو شهرستان با دریافت تسهیلات، کارگاههای مشاغل خانگی راه اندازی کرده و مشغول به کار شده اند.
شهباز حسن پور شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از کارگاه شالبافی هلال احمر بردسیر بمناسبت چهل سالگی انقلاب به ایرنا گفت: از مجموع کارگاههای کوچک دو شهرستان سیرجان و بردسیر، بیشترین تعداد این کارگاهها در مناطق نگار و گلزار بردسیر ایجاد شده است.
وی افزود: اهمیت کارگاههای کوچک خانگی یا صنایع دستی در این است که می توانند با مبالغ ناچیزی شغل های پایدار ایجاد کنند. 
حسن پور با اشاره به استقبال خوب دو شهرستان حوزه انتخابیه خود از این طرحها گفت: شهرستان سیرجان 250 درصد رشد ایجاد شغل و بردسیر از رشد 210 درصدی برخوردار است و هر دوی این دو شهرستان در این زمینه در استان سرآمد هستند.
به گفته حسن پور صنعت شالبافی هنر فاخری است که پس از سالها فراموشی در استان کرمان دوباره احیا شده و می توان با توسعه این صنعت کمک بزرگی به توسعه اشتغال خانگی کرد.
نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس از آمادگی برای حل و فصل مشکلات کارگاههای خانگی خبر داد و گفت: همچنین آمادگی کامل داریم برای تمام متقاضیان و جوانانی که می توانند با استفاده از این فرصت ها بیمه و درآمد حداقلی برای خود کسب کنند، با مساعدت معین های(یاوران ) اقتصادی شرایط را فراهم کنیم.
وی همچنین با اشاره به ایجاد کانون های اشتغالزایی روستایی گفت: در این زمینه بانک کشاورزی، پست بانک، صندوق توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید آماده ارائه تسهیلات مشاغل خانگی به روستاییان هستند. 
شامگاه جمعه، رییس سازمان هلال احمر کشور، رییس سازمان جوانان هلال احمر کشور و مدیرعامل استان به همراه حسن پور نماینده مجلس از کارگاه شالبافی بردسیر بازدید کردند. 
بردسیر و سیرجان با 120 کیلومتر فاصله در یک حوزه انتخابیه قرار دارند و دارای یک نماینده مشترک در مجلس شورای اسلامی هستند.
بردسیر در فاصله 60 کیلومتری غرب کرمان قرار دارد. 
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/106