printlogo


با حضور وزیر صمت انجام شد؛
بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه گل‌گهر
بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه گل‌گهر
کد خبر: 11464
در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان کرمان، پروژه‌های منطقه معدنی و صنعتی گل‌گهر شامل نوسازی و تجهیز ماشین‌آلات معدنی و واحد سوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی به بهره‌برداری رسید...
عباس علی‌آبادی وزیر صمت در این مراسم گفت: مشی آیت‌الله شهید رئیس این بود که فساد را تحمل نمی‌کرد و به مقابله با آن می‌پرداخت.
وی بیان کرد: همه باید درس بگیریم و با فساد مقابله کنیم و مطمئن باشید که پاداش آن را خداوند خواهد داد.
وزیر صمت گفت: گل‌گهر باید به دانش خود افتخار کند، نیروگاهی‌ کاملا ایرانی که علاوه بر تامین نیاز مجموعه گل‌گهر، انرژی مازاد تولیدی را به شبکه تزریق می‌کند.
علی‌آبادی بیان کرد: باید به سمت کاهش شدت انرژی، کالاهای گران‌قیمت و بزرگ برویم، به دنبال صادرات با ارزش افزوده بالا باشیم. به دنیا نشان دهیم بعد از ۴۰ سال تحریم اما هنوز سربلند هستیم و خم نشدیم.
زنجیره معدن تا محصول نهایی
محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این مراسم گفت: به همت مدیران جوان، فعال و خوش‌فکر در گل‌گهر، امروزه از معدن تا محصول نهایی در این منطقه معدنی و صنعتی وجود دارد.
وی افزود: شرکت‌های مختلفی نیز ذیل این مجموعه شکل گرفته که علاوه بر ایجاد اشتغال و تولید، هم‌افزایی با مجموعه‌های مختلف ایجاد کرده است.
استاندار کرمان گفت: گل‌گهر در زمینه تامین انرژی نیز قدم‌های خوبی برداشته و موفق بوده لست، ضمن اینکه به سمت تولید برق بیش از نیاز رفته و باری از دوش شبکه بر‌می‌دارد.
فداکار تصریح کرد: در مجتمع معدنی و صنعتی گل‌گهر، نمونه موفقی از مدیران را شاهد هستیم. اشتغال در منطقه ایجاد شده، توسعه در کشور اتفاق افتاده و به قطب فولاد کشور نیز تبدیل شده است.
بازدید و افتتاح ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سفر وزیر صمت به کرمان  
محمد معتمدی‌زاده نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: در دو روز سفر وزیر صمت به استان کرمان، ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه بازدید و افتتاح شده است.
ایمان عتیقی مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعتی گل‌گهر گفت: ۳۶ هزار نفر در این مجموعه شاغل هستند و زنجیره کامل فولاد را شاهد هستیم.
وی بیان کرد: با حذف امضاهای طلایی، موفقیت‌ها و پیشرفت‌های زیادی را شاهد هستیم و گل‌گهر اکنون بزرگترین تولید کننده گندله و کنسانتره است.
افتتاح واحد سوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گُهران
واحد اول بلوک دوم مجتمع نیروگاهی گُهران مجتمع معدنی و صنعتی گل‌گهر به بهره‌برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، این افتتاحیه در دومین روز از سفر عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان کرمان و با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعتی گل‌گهر و دیگر مسئولان انجام شد
گفتنی است، مصرف فعلی برق منطقه گل‌گهر ۴۵۰ مگاوات است که براساس برنامه‌ریزی مجتمع معدنی و صنعتی گل‌گهر در سال ۱۴۱۰ به ۲ هزار مگاوات افزایش می‌یابد.  
برای این منظور شرکت گهر انرژی شکل گرفته و در دو بلوک، تامین برق مجموعه را دنبال می‌کند.
بلوک دو نیروگاه گُهران شامل دو واحد گازی با ظرفیت هر کدام ۱۸۳ مگاوات و یک واحد بخار با ظرفیت ۱۸۰ مگاوات است که امروز واحد گازی اول آن (واحد سوم‌ گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گُهران) به بهره‌برداری رسید.
گازرسانی به منطقه گل‌گهر نیز در خط لوله ۱۰۰ کیلومتری دنبال می‌شود.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/11464