printlogo


تجلیل از دست‌اندرکاران احداث کارخانه تغلیظ مس درآلو؛
هدف گذاری تولید یک میلیون تن کاتد مس
هدف گذاری تولید یک میلیون تن کاتد مس
کد خبر: 11627
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران احداث کارخانه تغلیظ مجتمع مس دره‌آلو که با حضور فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا، معاونان و مدیران شرکت ملی صنایع مس و همچنین جمعی از مهندسان و کارگران این مجتمع برگزار شد، از عزم راسخ این مجموعه برای تحقق برنامه تولید یک میلیون تن کاتد مس سخن گفت...
حسین مدرس خیابانی با تقدیر از عملکرد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار احداث این پروژه اظهار کرد: خوشبختانه همه ما شاهد آن هستیم که هر کجا نام سپاه هست، همراه آن سازندگی، رشد و آبادانی هم هست و این از چشم کسی پوشیده نیست. به سهم خودم از همه زحمات این عزیزان در ساخت این پروژه بزرگ تشکر می‌کنم.
وی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری مجموعه خانواده بزرگ شرکت ملی مس برای تحقق هدف بزرگ تولید یک میلیون تن کاتد مس، عزم خود را جزم کرده و حتما در این راهی که آغاز کرده‌ایم همه منابع مالی و فیزیکی را هم به کار خواهیم گرفت و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: بی‌شک آن چیزی که این هدف بزرگ را محقق خواهد کرد نه پول، پاداش و انگیزه‌های مالی بلکه انگیزه‌های معنوی و اراده است. امروز تحقق تولید یک میلیون تن کاتد مس به مثابه یک جنگ و مبارزه است. مبارزه‌ای که سربازان آن مدیران و تک تک مهندسان و کارگران شرکت ملی صنایع مس هستند.
وی با تاکید براینکه همه مجموعه شرکت ملی صنایع مس در خدمت تحقق تولید یک میلیون تن کاتد مس به عنوان یک هدف والا خواهد بود،‌ افزود: عهد می‌بندیم که برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و دستیابی به برنامه‌های پیش‌بینی شده در صنعت مس از هیچ تلاشی دریغ نکنیم. بنده معتقدم که با وجود همه افتخارات و تلاش‌هایی که در مجموعه مس از گذشته تا کنون صورت گرفته اما هنوز مس دین خود را به به طور کامل به نظام و کشور ادا نکرده است و باید تلاش کنیم این دین در آینده نزدیک ادا شود.
دکتر مدرس خیابانی با اشاره به اینکه طی 20 روز اخیر 4 طرح توسعه‌ای در مجموعه شرکت ملی صنایع مس افتتاح شده است، افزود: افتتاح این پروژه‌ها مجموعا 300 هزار تن به تولید کنسانتره مس کشور اضافه کرده، در حالی که این عدد در پایان سال گذشته یک میلیون و 500 هزار تن بوده و اکنون به یک میلیون 800 هزار تن رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای مهمی که در دستور کار شرکت ملی صنایع مس ایران قرار گرفته است، رویکرد استفاده از تکنولوژی و اهمیت بخشیدن به ساخت داخل تجهیزات و ماشین‌آلات در صنعت مس به عنوان یک اصل اساسی  است. در همین ارتباط ساخت نخستین پلنت تمام ایرانی 7 میلیون تنی تغلیظ مس را به زودی با همت مهندسان جوان و نخبه ایرانی تحقق خواهیم بخشید.
احداث کارخانه تغلیظ مس دره‌آلو نمود عینی شعار «ما می‌توانیم» است

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء احداث کارخانه تغلیظ مس مجتمع دره‌آلو را نمود عینی شعار «ما می‌توانیم» دانست.
سردار سرتیپ پاسدار عبدالرضا عابد در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران احداث کارخانه تغلیظ مجتمع مس دره‌آلو اظهار کرد: ضمن تشکر از همه کسانی که در مسیر احداث این پروژه عظیم زحمت کشیدند باید اعلام کنم که در مسیر احداث کارخانه تغلیظ مجتمع مس دره‌آلو مدیریت جهادی کاملا مشهود بود و خدا را شاکرم که امروز کشور به چنین توانمندی بزرگی در درون خود دست یافته است.
وی همچنین با اشاره به اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به عنوان پیمانکار این پروژه همواره در کنار مهندسان مدیران آن خواهد بود، افزود: انصافا در طول سال‌های احداث کارخانه تغلیظ مجتمع مس دره‌آلو زحمات بسیاری کشیده شد و به نوبه خودم از همه کسانی که با تلاش و زحمات فراوان زمینه‌ساز افتتاح چنین ظرفیت بزرگی برای کشور شدند، تشکر می‌کنم.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/11627