printlogo


پیروزی حزب کارگر انگلیس چه تاثیری بر پوند خواهد داشت؟
بازتاب اقتصادی انتخابات بریتانیا
بازتاب اقتصادی انتخابات بریتانیا
کد خبر: 11631
پیروزی حزب کارگر در انتخابات هفته گذشته انگلستان موجب شده که امیدها به رشد ارزش پوند افزایش پیدا کند. این موضوع موجب شده که تحلیلگران صندوق‌های پوشش ریسک و صندوق‌های اهرمی اقبال بیشتری به پوند داشته و تعداد موقعیت‌های معاملاتی این ارز در بازار افزایش پیدا کند...
در پی انتخابات در انگلستان، حزب کارگر به پیروزی رسید و حزب محافظه‌کار را پس از ۱۴ سال از کرسی حکومت محافظه‌کارانه خود پایین کشید. در نتیجه انتخابات، حزب کارگر ۴۱۲ کرسی پارلمان را به دست آورده که اکثریت قابل توجهی را شامل می‌شود. تعداد کرسی‌های محافظه‌کاران در مجلس عوام از ۳۷۶ کرسی به ۱۲۱ کرسی کاهش یافته و در همین زمان، تعداد کرسی‌های لیبرال دموکرات‌ها هم از ۸ کرسی به ۷۱ کرسی افزایش داشته است. از مهم‌ترین دلایلی که حزب محافظه‌کار تعداد زیادی از کرسی‌ها را از دست داد این بود که این حزب نتوانست بحران‌های اقتصادی پسا برگزیت را به‌درستی مدیریت کند. در کنار این مساله، سیاست‌های مهاجر‌پذیری انگلستان هم طی این مدت به شکلی بود که موجب تغییر ‌سازو‌کار فضای کسب‌و‌کار و همچنین فرهنگی انگلستان شده بود و همین مساله هم موجب نارضایتی مردم محلی انگلستان شده بود.
پیش از انتخابات هفته گذشته در بریتانیا، صندوق‌های پوشش ریسک (Hedge Fund) تعداد موقعیت‌های معاملاتی آتی خود را به بالاتر از سقف شش ساله افزایش دادند، زیرا سرمایه‌گذاران مطمئن بودند که پیروزی حزب کارگر ثبات را در سیاست و اقتصاد این کشور به ارمغان می‌آورد. آخرین داده‌های موقعیت‌های CFTC نشان می‌دهد که خالص موقعیت‌های خرید پوند که توسط صندوق‌های اهرمی ایجاد شده به بالاترین سطح خود از آوریل ۲۰۱۸ در هفته منتهی به ۲ ژوئیه رسیده است. افزایش ارزش پوند نسبت به دلار به نزدیک بالاترین رکورد خود، در بازه زمانی یک ماهه موجب شد که میزان این فعالیت‌های سوداگرانه افزایش چشمگیری داشته باشد. در همین حال ارزش پوند به یورو هم به نزدیک قله دوساله رسیده است. هنوز سوالات زیادی در مورد سیاست‌ها و برنامه‌های هزینه‌ای دولت جدید و همچنین چشم‌انداز کلی اقتصاد بریتانیا وجود دارد، بنابراین پیش‌بینی قطعی آن دشوار است.
اما با توجه به سیاست‌های وعده داده شده توسط حزب کارگر، می‌توان انتظار داشت که در میان مدت استرلینگ تقویت شود. علاوه بر این، ثبات نسبی می‌تواند منجر به افزایش سرمایه‌گذاری در بریتانیا شود که به نوبه خود احتمالا برای پوند مثبت خواهد بود. یکی از رویدادهای سیاسی کلیدی که می‌تواند بر پوند در سال ۲۰۲۴ تاثیر بگذارد، نخستین گزارش عملکرد پاییزی دولت خواهد بود. حزب کارگر وارث کشوری است که بار مالیات‌های بالا، بدهی‌های بالا، بهره‌وری پایین و عدم بهبود اقتصادی را بر دوش می‌کشد و در نتیجه بهبود اقتصادی در گزارش پاییز می‌تواند نخستین نشانه از عملکرد احتمالا خوب دولت جدید باشد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/11631