printlogo


پرزیدنت قصد کناره‌گیری ندارد؛
بایدن لجباز
بایدن لجباز
کد خبر: 11669
به نوشته روزنامه نیویورک‌‌تایمز، پس از بازدید رهبر اقلیت مجلس از کاخ سفید برای در میان گذاشتن نگرانی‌های دموکرات‌‌ها در مورد نامزدی بایدن، رئیس‌‌جمهور یک جلسه مجازی پرتنش با قانون‌گذاران برگزار کرد که در آن در برابر فراخوان برای کناره‌‌گیری مقاومت کرد...
پس از بازدید رهبر اقلیت مجلس از کاخ سفید برای در میان گذاشتن نگرانی‌های دموکرات‌‌ها در مورد نامزدی بایدن، رئیس‌‌جمهور یک جلسه مجازی پرتنش با قانون‌گذاران برگزار کرد که در آن در برابر فراخوان برای کناره‌‌گیری مقاومت کرد. به نوشته روزنامه نیویورک‌‌تایمز، جو بایدن، رئیس‌‌جمهوری ایالات متحده روز جمعه در مقابل تشدید فشار دموکرات‌‌ها و قانون‌گذاران که قابلیت او را به عنوان یک نامزد زیر سوال می‌‌برند و به طور علنی و خصوصی از تصمیم وی برای ادامه رقابت انتقاد می‌کنند، مقاومت کرد.قانون‌گذاران مجددا از او خواستند از انتخابات کنار بکشد.
یک روز پس از یک کنفرانس خبری که قرار بود مقاومت بایدن را بشکند، قانون‌گذاران دموکرات نگران و نامطمئن در مورد چگونگی ادامه مسیر به مناطق خود بازگشتند. رهبر مجلس نمایندگان آنها مستقیما به بایدن اعلام کرد که اعضای وی هنوز نگرانی عمیقی در مورد نامزدی رئیس‌جمهور دارند. بایدن هم که در ایالت میدان نبردِ میشیگان (ایالت مستقل) تجمعی برگزار کرد، فرد برجسته‌‌ای را همراه خود نداشت و دموکرات‌‌های برجسته ترجیح دادند در کنار او نباشند. اما در تجمعی که در یک دبیرستان در دیترویت برگزار شد، بایدن مصمم نشان داد و به انبوهی از حامیانش گفت: «من به جایی نمی‌‌روم.» چیزی که در آنجا مشاهده شد این است که بایدن بعید است نظرش را تغییر دهد. جمعیت ستایشگر او هم شعار می‌‌دادند «دست از کار نکش!» در حالی که بایدن با این شعارها بیشتر هیجانی می‌شد و حتی در حین سخنرانی‌‌اش دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه خود را به استهزا گرفت. همزمان در واشنگتن، حکیم جفریس، نماینده دموکرات نیویورک و رهبر اقلیت، فاش کرد که روز پنج‌شنبه در کاخ سفید با بایدن دیداری انفرادی داشته است تا احساسات هم‌‌حزبی‌‌های خود را به وی منتقل کند. او به بایدن گفته است که دموکرات‌‌ها نگران توانایی رئیس‌‌جمهور برای شکست دونالد ترامپ در ماه نوامبر هستند.
کلینتون و اوباما علیه بایدن؟
بایدن فعلا کمپین‌‌های دموکرات‌‌هایی را که می‌‌خواهند او را از کاندیداتوری حزب برکنار کنند، شکست داده اما دموکرات‌‌ها که همبستگی خوبی دارند و عمدتا از کهنه‌‌کارهای دولت‌‌های اوباما و بیل کلینتون هستند، هر ساعت در حال نقشه‌‌کشی هستند تا بایدن را هر چه سریع‌تر وادار به عقب‌‌نشینی کنند. به گزارش آکسیوس، این افراد در حال برگزاری نظرسنجی‌‌ها، لابی‌‌گری با روسای جمهور پیشین، ارتباط برقرار کردن با سران دموکرات، ساماندهی حامیان مالی و صحبت با خود بایدن آن هم به روشی کاملا مرسوم هستند تا او را به کناره‌‌گیری ترغیب کنند.آنها کمیته‌‌ای غیررسمی برای برکناری رئیس‌جمهور هستند و ماموریتشان، بیرون کشیدن بایدن از رقابت‌‌های انتخاباتی است که هر چه سریع‌تر رخ دهد، بهتر است.
این شبکه ضد بایدن هر روز محکم‌تر و قوی‌‌تر می‌شود و نظرسنجی‌‌های آن نشان می‌دهد که دموکرات‌‌ها می‌‌خواهند با کنار گذاشتن بازنده‌‌های قطعی، به برندگان بزرگی با یک کاندیدای جدید برسند. برخی از حامیان مالی دموکرات‌‌ها به دنبال تعهد جدی مالی برای هر کسی به جز بایدن هستند. این دسته از دموکرات‌‌ها، رقابت انتخاباتی کنونی را جدی می‌‌بینند. تنها سه ایالت مهم هستند که شامل ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیاست. اینها همان ایالاتی هستند که باعث پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ شدند. این افراد همچنین راه‌حلی مشخص و واضح دارند؛ اینکه حمایت از بایدن یا حتی کامالا هریس، معاونش را فراموش کنید و با بی‌‌رحمی تمام، دو نفر را (نامزد ریاست جمهوری و معاون)که به احتمال زیاد می‌توانند در این سه ایالت پیروز شوند، بیابید. در این راستا دموکرات‌‌های ضد بایدن پیامک، ایمیل و نظرسنجی رد و بدل می‌کنند، با سایر دموکرات‌‌ها در تلویزیون و شبکه ایکس به مباحثه می‌‌پردازند، داستان منتشر می‌کنند و با خبرنگاران و ستون‌نویس‌‌های همراستای خود مانند «ازرا کلین» و «مت ایگلسیاس» به استدلال‌‌ها می‌‌پردازند.
بسیاری با قانون‌گذاران صحبت می‌کنند تا رهبران خود را به منظور اعمال فشار بر بایدن و حلقه نزدیکانش متقاعد کنند. آنها می‌‌دانند که بایدن و خانواده‌‌اش به نظر از موضع خودکوتاه نمی‌‌آیند، برای همین امیدوارند که بتوانند از نیرویی مشترک توسط اوباما، کلینتون‌‌ها، شومر، جفریس و پلوسی برای این کار کمک بگیرند. اعضای این کمیته فرعی به ما می‌‌گویند که هیچ دست، دستور و کنترل پنهانی وجود ندارد. به جای آن، اینها افرادی هستند که با هم در کارزارهای انتخاباتی گذشته کار کرده‌‌اند. یکی از عوامل کلیدی گفت: «همه یکدیگر را می‌‌شناسند و برای اوباما یا کلینتون کار کرده‌‌اند.» «جیمز کارویل» که به بیل کلینتون برای رسیدن به ریاست جمهوری کمک کرده بود، گفت کلینتون و اوباما با دیده نشدنشان پس از توییت حمایتی از بایدن آن هم یک روز پس از مناظره او با ترامپ پیام روشنی دریافت کردند. کارویل افزود: «سکوت خود شکلی از فریاد کشیدن است
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/11669