printlogo


قیمت دلار کاهشی شد؛
هجوم خریداران به بازار طلا و سکه
هجوم خریداران به بازار طلا و سکه
کد خبر: 11696
امروز بازار شاهد تداوم وضعیت بلوکه روز گذشته بود که مانع حرکت صعودی قیمت دلار شد؛ در مقابل قیمت طلا و سکه مسیر صعودی را دنبال کرد...
بازار طلا و ارز روز یکشنبه را در حالی آغاز کرد که قیمت ها همچون معاملات پشت خطی شنبه شب مسیر افزایشی را دنبال کردند؛ روندی که در نیمه دوم معاملات با کاهش هیجان بازار، تا حدودی تعدیل شد و قیمت ها در نیمه دوم معاملات به نرخ بازگشایی خود بازگشتند. معامله‌گران معتقدند خبر تنش جدید در منطقه و حمله اسرائیل به یمن بر تغییر مسیر قیمت‌ها اثرگذار بوده است.
امروز در بازار قیمت دلار هرات با گپ مثبت 500 تومانی آغاز به کارکرد و در ادامه با طی کردن روند نزولی در همین کانال نوسان داد و 57 هزار و 150 تومان معامله شد. قیمت درهم امارات هم با گپ مثبت 100 تومانی بازگشایی کرد و در نیمه دوم معاملات کاهش در 15 هزار و 820 تومان به کار خود پایان داد.
مهم ترین خبری که امروز در کانون توجه معامله گران بازار قرار گرفت، آزادسازی پول بلوکه شده برای خرید ماشین های وارداتی بود. بنابر اعلام مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه «نامه آزاد سازی پول‌های بلوکه شده به سیستم بانکی ارسال شده و از امروز باید بانک ها روند آزاد سازی پول‌ها را انجام دهند
معامله گران معتقدند آزادسازی پول های بلوکه شده ثبت نام کنندگان خودروهای وارداتی که منجر به بازگشت سرمایه و تزریق منابع مالی به بازار خواهد شد؛ بر روند نوسانات بازار ارز اثرگذار خواهد بود.
تداوم وضعیت بلوکه در بازار دومین اتفاق مهم امروز از نگاه معامله گران بود. به عقیده این گروه وضعیت بلوکه در بازار یکشنبه همچنان برقرار است و حتی سنگین‌تر شده است. میزان بلوکه دلار هرات در روز شنبه 300 تومان بود که در معاملات یکشنبه به بالای 500 تومان رسید. در واقع قیمت نقدی دلار در معاملات یکشنبه رو به کاهش رفت و به مرز حمایت 57 هزار و 300 تومان نزدیک شد اما قیمت دلار فردایی در حوالی 57 هزار و 800 تومان معامله شد.
به عقیده معامله‌گران فنی سنگین شدن وضعیت بلوکه موجب شد تا خریدار از بازار عقب بنشیند و قیمت جان صعود نداشته باشد.
مسیر متفاوت طلا و سکه از دلار
بازار طلا و سکه امروز اما مسیری متفاوت نسبت به بازار ارز را تجربه کرد و قیمت ها بر مدار افزایش حرکت کردند. امروز قیمت سکه امامی که معاملات را با نرخ 40 میلیون و 200 هزار تومان بازگشایی کرده بود؛ در نیمه دوم معاملات مسیر افزایشی را دنبال کرد و به 40 میلیون و 400 هزار تومان رسید. همچنین هر گرم طلای 18 عیار هم امروز در بازار سه میلیون و 354 هزار و 300 تومان خرید و فروش شد.
امروز همچنین ارزش طلای آبشده هم بالا رفت و با 14 میلیون و 669 هزار تومان بازگشایی کرد و سپس در ادامه معاملات در مسیر صعودی حرکت کرد و 14 میلیون و 610 هزار تومان قیمت خورد. معامله گران معتقدند مرز 14 میلیون و 600 هزار تومان از اهمیت بسیار بالایی برای طلای آبشده برخوردار است و در صورت تثبیت روزانه بالای آن مسیر افزایش قیمت هموار خواهد شد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز مرز مقاومت بعدی طلای آبشده 14 میلیون و 840 هزار تومان خواهد بود. گروهی از معامله‌گران تصور می‌کنند ریسک بازار سکه در بالای این مرز زیاد است.
به عقیده معامله گران بازار افزایش قیمت در بازار و سکه را می توان ناشی از رسیدن قیمت ها به نقاط ارزنده دانست. به گفته این گروه طلا با کاهش قیمتی که در روزهای گذشته تجربه کرد؛ به نقاط ارزنده رسید و با ورود خریداران به بازار قیمت بالا رفت. برخی از فعالان بازار هم معتقدند چشم امید بازار به حرکت اونس طلا در روز دوشنبه است؛ تا در صورت افزایش قیمت طلای جهانی، مسیر صعودی امروز بازار طلا و سکه تداوم پیدا کند.
امروز همچنین حراج جدید شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شد که معامله گران منتظر نتایج و اعلام جزئیات میزان فروش آن هستند.
آخرین قیمت دلار در بازار رسمی
به گزارش اقتصادنیوز، بازار رسمی اما در دومین روز کاری هفته مسیری متفاوت با بازار غیررسمی را در پیش گرفت و قیمت دلار مبادله ای ثابت ماند. براساس اعلام مرکز مبادله ایران هر دلار امروز 46910 تومان قیمت گذاری شد و حواله دلار هم 43801 تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو مبادله ای هم امروز 51065 تومان قیمت خورد و ارزش حواله یورو هم به 47680 تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله 12773 تومان ارزش گذاری شد و 11926 تومان قیمت خورد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/11696