printlogo


گزارش بلومبرگ؛
ترکیب طوفانی برای بازار کریپتو
ترکیب طوفانی برای بازار کریپتو
کد خبر: 11712
به دنبال افزایش شانس پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، بازار ارزهای دیجیتال با رشد همراه شده است. در این میان، انتخاب شدن جی دی ونس به عنوان معاون ترامپ نیز یک باد موافق دیگر برای این بازار بوده است...
بیت‌کوین در روز جمعه (29 تیر) برای نخستین‌بار در بیش از یک ماه گذشته از مرز 67 هزار دلار عبور کرد. در بحبوحه خوش‌بینی نسبت به این موضوع که دومین دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ برای دارایی‌های دیجیتال سودمند خواهد بود، این گمانه‌زنی احیا شده است که بزرگ‌ترین ارز دیجیتال به‌زودی یک روند قیمتی مثبت خواهد داشت که با شکسته شدن رکوردهای قیمتی همراه می‌شود.
به نوشته بلومبرگ، رشد حدود 6 درصدی قیمت بیت‌کوین در روز جمعه، قیمت آن را به سطح 67 هزار و 434 دلار رساند و همین موضوع باعث شد سایر ارزهای دیجیتال نظیر سولانا، دوج‌کوین و آوالانچ، همگی با رشد قیمتِ بیش از 3 درصدی همراه شوند.
بیت‌کوین در ماه مارس و در بحبوحه خوش‌بینی نسبت به تقاضا برای صندوق‌های قابل معامله این ارز دیجیتال در آمریکا، به رکورد قیمتی حدود 74 هزار دلار دست یافت.
طبق اعلام استفان اوئلته، مدیرعامل شرکت FRNT Financial، عامل کلیدی رشد قیمت بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال در این روزها، افزایش احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر است. او گفته: «این اتفاق مثبت به این دلیل رخ داده که دولت دوم ترامپ در صورت پیروزی، یک فضای بسیار مطلوب‌تر برای صنعت کریپتو ایجاد خواهد کرد. ما در آستانه یک چرخه صعودی دیگر قرار داریم، درست مانند سال 2021
پیش از مارس 2024، بیت‌کوین در اواخر سال 2021 به بالاترین قیمت تاریخ خود دست یافته بود.
حتی با وجود اینکه بازارهای سهام در حال از دست دادن ارزش خود هستند، بازار کریپتو به رشد خود ادامه می‌دهد و همین امر، همبستگی ارزهای دیجیتال با سایر دارایی‌های ریسکی را از میان برده است. در روز جمعه عمده گروه‌ها در اس‌اندپی 500 با افت ارزش روبه‌رو شدند و این شاخص، بدترین هفته خود از آوریل را پشت سر گذاشت.
طبق اعلام PredictIt، در روزهای پس از تلاش ناموفق برای ترور دونالد ترامپ، شانس او برای پیروزی به حدود 63 درصد افزایش یافته است. تقریبا در همین بازه زمانی، قیمت بیت‌کوین حدود 15 درصد جهش داشته است.
به گزارش اکوایران، استفان اوئلته همچنین اعلام کرده انتخاب جی دی ونس به عنوان معاون ترامپ یک باد موافق دیگر برای بازار کریپتو محسوب می‌شود. ارتباطات ونس با سیلیکون ولی و دیدگاه‌های حمایتی او از بازار کریپتو، می‌تواند در صورت بازگشت جمهوری‌خواهان به کاخ سفید به شکل مثبت سیاست‌های مربوط به ارزهای دیجیتال را تحت تأثیر قرار دهد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/11712