printlogo


بازگشت خریداران به بازار ارز؛
صعود قیمت دلار به کانال جدید
صعود قیمت دلار به کانال جدید
کد خبر: 11719
در مجموع تمامی بازارها امروز به واسطه ورود خریدار به بازار داخلی و افزایش قیمت انس طلای جهانی، صعودی شدند و از مرزهای مقاومت میانی خود عبور کردند اما همچنان درگیر مرز مقاومت اصلی هستند که تقریبا طی دو هفته گذشته نتوانسته‌اند از آن عبور کنند...
معامله‌گران، ورود خریدار امروز به بازار را به این موضوع ربط می‌دادند که خریدار تا حدودی مطمئن است که بعد از مراسم تحلیف بازار بالایی می‌دهد با نزدیک شدن به این مراسم قسمتی از افزایش بعد از مراسم را از الان در بازار ارزش‌گذاری کردند.
بازار ارز و سکه در روز دوشنبه بر مدار افزایش بودند؛ قیمت دلار هرات با افزایش از مرز مقاومت عبور کرد و به مرز کانال 58 هزار تومان نزدیک شد و قیمت سکه در سایت اتحادیه طلا با یک روند صعود به مرز کانال 41 میلیون رسید.
قیمت دلار هرات در 57 هزار و 400 تومان شروع به کار کرد و با افزایش از مرز مقاومت 57 هزار و 600 تومان عبور کرد. قیمت دلار هرات در نهایت در مرز کانال 58 هزار تومان به کار خود پایان داد.
قیمت درهم امارات هم با گپ مثبت 30 تومانی سه‌شنبه را در 15 هزار و 770 تومان آغاز به کار کرد و با افزایش تا 15 هزار و 900 تومان بالا رفت و نتوانست از این مرز عبور کند. قیمت درهم در نهایت در 15 هزار و 860 تومان بسته شد.
قیمت سکه نیز به واسطه افزایش قیمت دلار و قیمت انس طلای جهانی نسبت به روز دوشنبه، صعودی شد. قیمت انس طلای جهانی در روز سه‌شنبه به بالای مرز 2400 دلار برگشت و در حوالی 2408 دلار معامله می‌شد. قیمت سکه از میانه کانال 40 میلیون تا مرز کانال 41 میلیون تومان بالا رفت. براساس بررسی اقتصادنیوز، این مرز مقاومتی طی نزدیک به دو هفته گذشته تست شده و قیمت سکه در عبور از آن ناکام مانده است.
قیمت طلای آبشده روز سه‌شنبه را در بالای مرز حمایت 14 میلیون و 410 هزار تومان آغاز کرد و با رشد دو پله‌ای نزدیک مرز مقاومت 14 میلیون و 640 هزار تومان شد. به گزارش اقتصادنیوز، در روز سه‌شنبه از وضعیت بلوکه بازار طلا کاهش یافت و با کم شدن سایه بلوکه از سر بازار طلا، این بازار هم بر مدار صعود قرار گرفت.
قیمت تتر که از روز دوشنبه بر مدار افزایش بود و به بالای میانه کانال 57 هزار تومان رسیده بود امروز با افزایش کانال عوض کرد و حتی تا میانه کانال 58 هزار تومان بالا رفت.
در مجموع تمامی بازارها به واسطه ورود خریدار به بازار داخلی و افزایش قیمت انس طلای جهانی، صعودی شدند و از مرزهای مقاومت میانی خود عبور کردند اما همچنان درگیر مرز مقاومت اصلی هستند که تقریبا طی دو هفته گذشته نتوانسته‌اند از آن عبور کنند.
در سمت رسمی بازار هم قیمت حواله و اسکناس دلار بر مدار افزایش بودند. قیمت دلار اسکناس در مرکز مبادله با صعود برای اولین بار در تاریخ این بازار وارد کانال 47 هزار تومان شد و قیمت حواله دلار یا دلار نیمایی نیز با افزایش در یک‌قدمی کانال 44 هزار تومان قرار گرفت.
با کاهش بازارها بعد از پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، یک رویکرد در بازار شکل گرفت که دولت فعلی برای تحویل بازارها به دولت بعدی سعی در کاهش بازار دارد تا قیمت‌ها را در کف‌ترین حالت تقدیم دولت بعدی کند. این دسته از معامله‌گران، ورود خریدار امروز به بازار را به این موضوع ربط می‌دادند که خریدار تا حدودی مطمئن است که بعد از مراسم تحلیف بازار بالایی می‌دهد با نزدیک شدن به این مراسم قسمتی از افزایش بعد از مراسم را از الان در بازار ارزش‌گذاری کردند.
به گزارش اقتصادنیوز، به عقیده معامله‌گران فنی مرز کانال 41 میلیون سطح مقاومتی سکه است و در بازار طلا اولین مرز مقاومتی در 14 میلیون و 640 هزار تومان قرار دارد که اگر از آن عبور کند می‌تواند یک پله دیگر افزایش یابد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/11719