printlogo


3 عامل مهم عقبگرد قیمت‌ها؛
قیمت دلار و سکه در کانال جدید
قیمت دلار و سکه در کانال جدید
کد خبر: 11835
بازار طلا و ارز امروز همزمان با اعلام اسامی وزرای پیشنهادی کابینه پزشکیان شاهد ریزش قیمت‌ها بود. قیمت‌ها امروز با عقب نشینی از محدوده بازگشایی به سمت کف اصلی حرکت کردند...
معامله گران بازار ارز گمانه زنی ها درباره «پاسخ احتمالی ایران به اسرائیل»، «پیشی گرفتن کاملا هریس نامزد دموکرات‌ها در نظرسنجی‌های جدید از دونالد ترامپ» و «مداخله بازارساز در بازار دبی و تزریق درهم» را به عنوان سه عامل اصلی روند نزولی بازار ارز و قرار گرفتن معامله‌گران در صف فروش مطرح کردند.
بازار طلا و ارز امروز همزمان با اعلام اسامی وزرای پیشنهادی کابینه پزشکیان شاهد ریزش قیمت‌ها بود. قیمت‌ها امروز با عقب نشینی از محدوده بازگشایی به سمت کف اصلی حرکت کردند. روندی که قیمت دلار هرات هم از آن مستثنی نبود و این اسکناس آمریکایی که با گپ منفی 150 تومانی، در 59 هزار و 450 تومان بازگشایی کرد؛ در نیمه دوم معاملات تا 59 هزار تومان هم پایین آمد و در آستانه ورود به کانال 58 هزار تومان قرار گرفت. پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله‌گران حکایت از آن دارد که دلار هرات در حال حاضر در محدوده حمایتی 59 هزار و 300 و 59 هزار و 500 قرار دارد و با شکستن مرز مهم 59 هزار و 300 تومان می‌تواند تا ناحیه 58 هزار و 600 تومان هم عقب نشینی کند.
قیمت دلار در بازار تهران هم که روز گذشته و در یک روند نزولی قابل توجه، با افت ۱۵۰۰ تومانی روبه‌رو شده بود؛ امروز نیز در ادامه همین روند به میانه کانال  ۵۹ هزار تومان رسید و در بازار منوچهری هم کف این کانال را لمس کرد.
معامله گران بازار ارز گمانه زنی ها درباره پاسخ احتمالی ایران به اسرائیل، پیشی گرفتن کاملا هریس نامزد دموکرات‌ها در نظرسنجی‌های جدید از دونالد ترامپ و مداخله بازارساز در بازار دبی و تزریق درهم را به عنوان سه عامل اصلی روند نزولی بازار ارز و قرار گرفتن معامله‌گران در صف فروش مطرح کردند. همچنین گروهی از تحلیلگران معتقدند در صورتی که تنش جدیدی در منطقه رخ ندهد؛ نرخ دلار تا کانال ۵۷ هزار تومان عقب‌نشینی خواهد کرد.
امروز سرنوشت قیمت دلار برای قیمت درهم امارات هم تکرار شد و این اسکناس با گپ منفی 20 تومانی در 16 هزار و 300 تومان شروع به کار کرد و در ادامه معاملات روندی نزولی را در پیش گرفت. قیمت درهم امارات در نهایت در 16 هزار و 190 تومان به کار خود پایان داد.
با این همه، امروز  دلار در سمت رسمی بازار اما مسیری متفاوت را در پیش گرفت و افزایش قیمت را تجربه کرد. قیمت یورو هم در مسیر نزولی ادامه راه داد. بر اساس اعلام مرکز مبادله ایران هر دلار امروز 48733 تومان قیمت گذاری شد و حواله دلار هم نسبت به روز گذشته تغییری نداشت و 44709 تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو مبادله ای امروز با کاهش 53203 تومان قیمت خورد و ارزش حواله یورو هم با گپ منفی، 48810 تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله 13269 تومان ارزش گذاری شد و درهم حواله نسبت به روز گذشته 12174 تومان قیمت خورد.
مسیر مشابه بازار طلا و سکه و بازار ارز
بازار طلا و سکه نیز همچون سایر بازارها روی شیب نزولی قرار داشت و قیمت طلای آبشده بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ معاملات روز گذشته، در 15 میلیون و 215 هزار تومان بازگشایی کرد. قیمت طلای آبشده در نیمه دوم معاملات تا 15 میلیون و 70 هزار تومان هم ریزش کرد و سپس در پله اول کانال 15 میلیون تومان نوسان داد. به گزارش اقتصادنیوز، به عقیده معامله گران شرط مهم تداوم کاهش قیمت طلای آبشده، شکستن مرز حمایت مهم 15 میلیون تومان است که اگر طلا بتواند از آن عبور کند؛‌ شاهد کاهش قیمت بیشتر آن خواهیم بود. همچنین 15 میلیون و 500 هزار تومان مرز مقاومت مهم طلای آبشده است که اگر در عبور از آن موفق باشد؛ صعود بیشتری را تجربه خواهد کرد.
معامله گران بازار طلا و سکه معتقدند این روزها قیمت‌ها در بازه مشخصی در حال نوسان رفت و برگشت هستند و در صورت پایان این شرایط، شاهد به آرامش رسیدن بازار خواهیم بود. همچنین تحلیلگران فنی معتقدند بازارها نزدیک به کف اصلی هستند و احتمال پولبک در بازار وجود دارد. به عقیده این گروه فشار و هیجان فروش در بازار آرام آرام خالی خواهد شد.
همچنین قیمت سکه امامی براساس سایت اتحادیه طلا و جواهر امروز بدون تغییر نسبت به روز گذشته در 42 میلیون و 400 هزار تومان معاملات را آغاز کرد و در ادامه معاملات با ریزش به کانال 41 میلیون عقب نشینی کرد و به 41 میلیون و 300 هزار تومان رسید. اما این پایان کار سکه نبود و در پایان معاملات 41 میلیون 700 هزار تومان قیمت خورد. قیمت طلای 18 عیار هم امروز کاهشی بود و پس از مدت‌ها با عقب‌نشینی از پله میانی کانال 3 میلیون تومان به سه میلیون و 479 هزار تومان رسید.
امروز خبر مربوط به طرح فروش ایران‌خودرو هم در کانون توجه معامله‌گران قرار گرفت. ایران‌خودرو پس از بیش از یک سال، تصمیم به اجرای طرح فروش جدیدی گرفته است و مشتریان از امروز به مدت یک هفته فرصت دارند تا یکی از حساب‌های خود را نزد بانک‌های عامل به‌ نام ایران‌خودرو وکالتی کرده و مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان را در این حساب مسدود کنند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/11835