printlogo


در راستای تکمیل زنجیره مس و رونق صنایع دستی:
واحد تولید گرده صنایع مس باهنر افتتاح شد
واحد تولید گرده صنایع مس باهنر افتتاح شد
کد خبر: 11850
آیین افتتاح این واحد تولیدی با ظرفیت ماهانه ۸۰ تن، با حضور استاندار کرمان افتتاح شد تا با بهره‌وری و استفاده از ماشین‌آلات موجود مجتمع مس شهید باهنر، شاهد تولید ورق مسی مورد نیاز هنرمندان صنایع‌دستی در استان کرمان و دیگر استان‌ها با کیفیت بالا باشیم...
محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این مراسم گفت: هنرمندان کرمانی بارها از نبود ماده اولیه تولید صنایع دستی مسی گلایه داشتند و باید ورق‌های مسی را از دیگر استان‌ها تهیه می‌کردند.
وی افزود: وقتی خاک معدنی مس را در استان داریم، باید زنجیره و صنایع جنبی آن را هم داشته باشیم. از سویی فروش خرد به هنرمندان و مراعات آنها در پرداخت‌ها مورد توجه باشد.
استاندار کرمان، ارتقای کیفیت‌سنجی نوع آلیاژ مورد استفاده‌ به لحاظ فنی برای هنرمندان و چکش‌خوار بودن آن را مورد تاکید قرار داد.
فداکار گفت: مجموعه مس شهید باهنر ظرفیت منحصر بفرد است، شرکت مس باید در سهامداری این مجموعه ورود کند که هم مشکل تامین مواد اولیه برطرف شود و هم خطوط توسعه به راحتی امکان فراهم کردن آن هست.
وی تصریح کرد: شاید حجم فروش این مجموعه به هنرمندان بالا نباشد، اما نوع کار و توجه به کسب و کار خرد تولید هنرمندانه با قرن‌ها سابقه، ارزشمند است.
به گفته احسان نمازی‌زاده مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر، این پروژه با بهره‌وری و تغییر فنی و مهندسی در تجهیزات و ماشین‌آلات موجود مجموعه راه‌اندازی شده و پیش‌بینی می‌شود با توجه به سفارش‌های دریافتی از استان‌های همجوار و دو کشور منطقه به سه شیفت کاری و ۲۰ نفر اشتغال افزایش یابد.
وی، تولید فعلی این واحد را ماهانه ۸۰ تن اعلام کرد و افزود: تا دو ماه آینده به تولید ماهانه ۲۰۰ تن خواهم رسید.
سعید شاهرخی مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز گفت: کرمان به مس شناخته شده است اما متاسفانه هنرمندان صنایع دستی استان از محصول گرده برای تولیدات خود بی‌بهره بودند.
وی صرفه‌جویی در هزینه‌های اولیه صنایع دستی مس را از مزایای اجرای این طرح دانست و افزود: حدود ۲۰۰ صنعتگر کرمانی از اداره کل میراث فرهنگی مجوز دارند و بیش از این میزان هم به صورت غیررسمی در استان فعالیت می‌کنند.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/11850