printlogo


رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق کرمان تاکید کرد
اصلاح نرخ ارزش گذاری گمرکی
اصلاح نرخ ارزش گذاری گمرکی
کد خبر: 11860
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق کرمان درخواست صادرکنندگان در مورد اصلاح نرخ ارزش گمرکی به ویژه در مورد محصول پسته را مطرح و اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ارزش های گمرکی، قیمت ها ریالی در نظر گرفته می شود در حالی که ارز رسمی در دولت، ارز نیمایی است که زیر قیمت بازار است...
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق کرمان درخواست صادرکنندگان در مورد اصلاح نرخ ارزش گمرکی به ویژه در مورد محصول پسته را مطرح و اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ارزش های گمرکی، قیمت ها ریالی در نظر گرفته می شود در حالی که ارز رسمی در دولت، ارز نیمایی است که زیر قیمت بازار است، که وزارت جهاد کشاورزی درخواست شده که قیمت های ارزش گمرکی نیز دلاری در نظر گرفته شوند.
سیدمحمدرضا ترابی موسوی، در نشست مشترک روسای کمیسیون های کشاورزی، توسعه صادرات و واردات و تجارت داخلی اتاق کرمان، افزود: در اسفندماه سال گذشته نشستی برگزار و برای اصلاح ارزش گمرکی مواردی تصویب شده اما تاکنون این مصوبه اجرایی نشده که این مهم توسط سازمان بازرسی کل کشور در حال بررسی است.
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان،وی با اشاره به اینکه اصل و ریشه همه مشکلات صادرات در پیمان سپاری ارزی و قوانین مربوط به برگشت ارز حاصل از صادرات است، اظهار کرد: در بحث صادرات به ویژه صادرات محصولات کشاورزی طی چندین سال گذشته پیگیری های بسیاری در رابطه با تعهدات ارزی انجام شده اما به دلیل حل نشدن این مسئله، صادرکنندگان با مشکلات جدی روبرو هستند. رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه به فصل برداشت محصول پسته نزدیک می شویم و همچنین با توجه به روی کارآمدن دولت جدید، احتمال تغییر مدیران دولتی وجود دارد، باید بتوانیم سریعتر این موضوعات را پیگیری کنیم.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/11860