printlogo


ورود قیمت دلار به کانال جدید؛
قیمت طلا در نقطه سرنوشت ساز
قیمت طلا در نقطه سرنوشت ساز
کد خبر: 11888
معامله گران عقیده دارند بازار در محدوده کف قرار داد، اما نبودن پول و بلوکه سنگین مانع رشد قیمت ها شده است و با پایان ثبت نام خودرو و شروع ماه جدید، پول مردم وارد بازار خواهد شد و بازار دوباره به حرکت خود ادامه خواهد داد...
بازار طلا و ارز در اولین روز هفته نااطمینان بود و معاملات در بازه‌های کوچک انجام شد و معامله گران می گفتند بازار در بلوکه سنگین است و نقدینگی کاهش یافته است. روندی که قیمت دلار هرات را هم تحت تاثیر قرار داد و این اسکناس آمریکایی با گپ منفی 140 تومانی در 58 هزار تومان شروع کرد و در ابتدا با افزایش تا 58 هزار و 100 تومان بالا رفت. اما این روند ادامه پیدا نکرد و دلار تا 57 هزار و 850 تومان پایین آمد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، قیمت ها در بازار به نرخ های پیش از مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان رسیده است.
قیمت دلار تهران نیز با گپ منفی 200 تومانی روز معاملاتی خود را در 58 هزار و 550 تومان آغاز کرد و در حالی همچون دلار هرات در ابتدا افزایشی شد؛ که در ادامه معاملات نزولی شد و به 58 هزار و 250 تومان رسید. دلار تهران در نهایت بازار را با 58 هزار و 400 تومان به پایان رساند.
همچنین قیمت درهم امارات امروز با گپ منفی 70 تومانی در 16 هزار تومان بازگشایی کرد و همچون روزهای گذشته کاهش را تجربه کرد و به کانال 15 هزار تومان افتاد. قیمت درهم امارات در نهایت با کاهش تا 15 هزار و 890 تومان عقب نشست. قیمت درهم امارات آخرین بار در ششم مرداد در کانال 15 هزار تومان نوسان داد.
اما قیمت دلار در سمت رسمی بازار امروز افزایش محسوسی را تجربه کرد و قیمت یورو مسیری متفاوت را در پیش گرفت و کاهشی شد. بر اساس اعلام مرکز مبادله ایران هر دلار امروز با افزایش 8 تومانی 49061 تومان قیمت گذاری شد و حواله دلار با گپ مثبت 90 تومانی 45093 تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو مبادله ای امروز با گپ منفی 126 تومانی، 54074 تومان قیمت خورد و ارزش حواله یورو هم با کاهش 24 تومانی، به 49609 تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله با افزایش 2 تومانی، 13359 تومان ارزش گذاری شد و درهم حواله نیز با گپ مثبت 24 تومانی، 12254 تومان قیمت خورد.
معامله گران عقیده دارند که قیمت این روزهای دلار دستوری است و مبنای اقتصادی ندارد و روند نزولی آن در پی حرکت الاکلنگی با اونس طلاست که همواره با افزایش قیمت طلا در بازار جهانی،‌ اسکناس آمریکایی مسیر نزولی را در پیش می‌گیرد. به نظر این گروه از معامله گران بازار در محدوده کف قرار داد، اما نبودن پول و بلوکه سنگین مانع رشد قیمت ها شده است و با پایان ثبت نام خودرو و شروع ماه جدید، پول مردم وارد بازار خواهد شد و بازار دوباره به حرکت خود ادامه خواهد داد.
اما امروز همچنین کانال های نرخ دهی هرات از تعطیلی بازار این شهر در روز یکشنبه (28 مرداد)‌ خبر دادند؛ موضوعی که باعث شده تا معامله گران امروز شروع به تسویه کنند. قیمت تتر هم با کاهش 1.41 درصدی 58 هزار و 305 دلار معامله شد.
بازار طلا و سکه روز گذشته شاهد رکورد تاریخی قیمت اونس طلا بود. قیمت اونس طلا، دومین متغیر بازار طلا و سکه امروز پرواز کرد و رکورد تاریخی جدیدی به ثبت رساند و به بالای 2500 دلار رسید. قیمت اونس طلا امروز در محدوده 2508 تا 2507 دلار معامله شد. تحلیلگران معتقدند علت اوج گیری قیمت طلا در بازار جهانی، تضعیف قیمت دلار به دلیل افزایش انتظارات برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در ماه سپتامبر است. به عقیده این گروه تنش‌های موجود در خاورمیانه نیز تقاضا برای طلا را افزایش داد. بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار 0.3 درصد کاهش یافت و برای چهارمین هفته متوالی نزول کرد، که این امر طلا را برای خریداران خارجی جذاب‌تر کرد.
اما در پی صعود محسوس قیمت اونس طلا،‌ بازار طلا و سکه داخلی هم تحت تاثیر قرار گرفت و قیمت طلای آبشده امروز با گپ مثبت 75 تومانی در 15 میلیون و 185 هزار تومان شروع به کار کرد و پس از اندکی افزایشی، با کاهش در پله اول کانال 15 میلیون تومان نوسان داد.
قیمت سکه امامی هم امروز در 41 میلیون و 300 هزار تومان بازگشایی کرد و در ادامه معاملات با یک حرکت رفت و برگشتی بین 41 میلیون و 200 هزار تومان و 41 میلیون و 300 هزار تومان معامله شد. فلز گرانبهای داخلی در نهایت با 41 میلیون و 200 هزار تومان به کار خود پایان داد. هر گرم طلای 18 عیار هم بین 3 میلیون و 460 هزار و 3 میلیون و 488 هزار تومان در معامله بود.
امروز همچنین خبر برگزاری چهل و چهارمین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، مورد توجه فعالان بازار طلا و سکه قرار گرفت. براساس آنچه مرکز مبادله اعلام کرده است این حراج فردا یکشنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران می‌توانند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال (۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ امروز شنبه ۲۷ مرداد ماه، در چهل و چهارمین حراج این مرکز شرکت کنند. طی ۴۳ حراج شمش طلای برگزار شده در مرکز مبادله ایران، ۸۱۷۳ کیلوگرم شمش به ارزش بیش از  ۳۵.۷ هزار میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفته است.
به گزارش اقتصادنیوز،اما خبر دیگری که امروز در کانون توجه مخاطبان قرار گرفت،‌ سخنان نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره کاهش قیمت ها در بازار طلا و سکه بود. بذرافشان با اشاره به «افزایش ٢۴ دلاری قیمت طلا در بازارهای جهانی تحت تاثیر کاهش نرخ ارز» و «افزایش سطح فروشنده سکه و طلا در بازار برای مشارکت در طرح فروش محصولات ایران‌خودرو» تاکید کرد: «قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی کاهشی خواهد شد
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/11888