printlogo


گوش بازار به اظهارات برجامی عراقچی؛
قیمت طلا و سکه در جا زد
قیمت طلا و سکه در جا زد
کد خبر: 11953
بازار طلا و ارز در روز شنبه با قرارگیری بین دو تعطیلی، شاهد بلاتکلیفی قیمت بود و معامله‌گران گفتند «شاهد بازار سوت و کور و خالی از مشتری هستیم.» و «حجم لفظ ها و معاملات» بسیار محدود است...
بازار طلا و ارز در روز شنبه با قرارگیری بین دو تعطیلی، شاهد بلاتکلیفی قیمت بود و معامله‌گران گفتند «شاهد بازار سوت و کور و خالی از مشتری هستیم.» و «حجم لفظ ها و معاملات» بسیار محدود است. روندی که در پی آن قیمت دلار هرات هم نوسان محسوسی را تجربه کرد و این اسکناس در 58 هزار و 850 تومان بازگشایی کرد و در ابتدا با 50 تومان به 58 هزار و 900 رسید. ولی این روند ادامه پیدا نکرد و شاهد عقب‌نشینی قیمت از نرخ بازگشایی بودیم و قیمت دلار هرات در ادامه معاملات تا 58 هزار و 520 تومان ریزش کرد و از این ناحیه حمایت شد و با صعود به 58 هزار و 800 تومان رسید. قیمت دلار در تهران هم در 59 هزار و 150 تومان شروع کرد و در ادامه معاملات بین 59 هزار و 50 تا 59 هزار و 150 تومان معامله شد.تحلیلگران معتقدند هدف قیمت دلار هرات شکستن مرز مقاومت 59 هزار و 200 تومان و دسترسی به کانال 60 هزار تومان است. به عقیده این گروه اولین مقاومت اسکناس آمریکایی ۵۹۲۰۰ است و کف حمایتی درهم هم 58 هزار و 500 تومان است.
امروز همچنین قیمت درهم امارات با گپ مثبت 40 تومانی نسبت به دو روز پیش، در 16 هزار و 140 تومان آغاز کرد. این اسکناس با شروع مسیری کاهشی، 80 تومان ریزش داشت و به 16 هزار و 60 تومان رسید. کانال نرخ‌دهی درهم امارات در میانه روز نوشت: «بازار بسیار آرام شده و اصلا مشتری در بازار نیست. فقط نرخ رد و بدل می‌شود و معامله ای صورت نمی‌گیرد
اما امروز در سمت رسمی بازار قیمت دلار مبادله‌ای ثابت بود و قیمت یورو مبادله‌ای صعودی شد. بر اساس اعلام مرکز مبادله ایران هر دلار امروز با افزایش 39 تومانی، 49097 تومان قیمت گذاری شد و حواله دلار هم با گپ مثبت 36 تومانی، 45250 تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو مبادله ای امروز با افزایش 206 تومانی، 54874 تومان قیمت خورد و ارزش حواله یورو هم با افزایش 190 تومانی، 50575 تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله، 13368 تومان ارزش گذاری شد و درهم حواله نیز 12321 تومان قیمت خورد.
امروز همچنین بازار ارزهای دیجیتال شاهد نوسانات محسوسی بود و ارزش بیت‌کوین با خروج رابرت اف کندی جونیور و حمایت او از ترامپ، تا 65000 دلار افزایش یافت؛ روندی که در پی آن ارزش تتر پایین آمد و امروز در قیمت 58 هزار و 600 تومان معامله شد که زیر قیمت دلار تهران بود.
در بازار طلا و سکه هم امروز شاهد سکوت و آرامش پیش از تعطیلی روز یکشنبه بودیم و قیمت‌ها در بازه‌های کوتاهی در معامله بودند. در پی این روند قیمت طلای آبشده روز شنبه را با 15 میلیون و 540 هزار تومان شروع کرد و با مسیری نزولی تا 15 میلیون و 450 هزار تومان پایین آمد و سپس با حمایت از این ناحیه افزایشی شد و به قیمت بازگشایی رسید. قیمت اونس طلای جهانی هم امروز به 2512 دلار رسید و طلای 18 عیار هم در حدود قیمت 3 میلیون و 582 هزار تومان نوسان داد.
قیمت سکه امامی اما معاملات امروز را در حالی سپری کرد که بدون تغییر نسبت به دو روز پیش، 42 میلیون و 350 هزار تومان بازگشایی کرد و بین 42 میلیون و 300 هزار تا 42 میلیون و 400 هزار تومان در رفت و برگشت بود.
اما با وجود نیمه تعطیل بودن بازار، چند خبر هم در کانون توجه اهالی بازار قرار گرفت و برخی از معامله گران از محدود شدن بازار غیررسمی با راه‌اندازی بازار ارز توافقی خبر دادند.
همچنین سخنان «محمدصادق مفتح» قائم مقام اسبق وزارت صمت درباره سیاست پولی بانک مرکزی و کنترل بازار ارز مورد توجه معامله گران قرار گرفت و دهان به دهان شد. کشف نرخ قابل اتکای ارز با راه اندازی تالار ارز توافقی هم دیگر خبر مورد توجه امروز بود. به گفته علی حسین نبی‌زاده، قائم مقام مدیرعامل مرکز مبادله ایران، «تالار مبادلات ارز توافقی» یکی از گام‌های «حرکت به سمت نظام پرداخت رسمی ارز در کشور» است. «کشف نرخی که در این مرکز صورت می‌گیرد»، کشف نرخی است که «بعد از ۵۰ سال» قابل اتکاست.
برگزاری اولین حراج شمش طلا در شهریورماه سال جاری هم توجه فعالان بازار طلا و سکه را به خود جلب کرد. چهل و ششمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران در روز سه شنبه ۶ شهریورماه برگزار خواهد شد. متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران می توانند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال(۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۵ شهریور ماه، در چهل و ششمین حراج این مرکز شرکت کنند. این حراج از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد.
به گزارش اقتصادنیوز،‌اما آخرین و مهم ترین خبر برای بازار، اظهارات عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشور درباره برجام و توافق هسته ای بود. براساس گفته عراقچی «برجام به شکل فعلی دیگر قابل احیا نیست
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/11953